کد مطلب: ۴۸۷۴۶۹

گزارشی از ارزان‌ترین خانه‌ها در بازار مسکن ایران

قیمت مسکن مهر میلیاردی شد! / مسکن مهر جاده خاش-زاهدان نیم میلیارد تومان

قیمت مسکن مهر میلیاردی شد! / مسکن مهر جاده خاش-زاهدان نیم میلیارد تومان

قیمت مسکن مهر هم میلیاردی شد! برخی واحدهای مسکونی مهر در تهران و اصفهان با بهایی بیشتر از یک میلیارد تومان آگهی شده‌اند و قیمت مسکن مهر حتی در دورافتاده‌ترین استان‌های ایران مانند سیستان و بلوچستان و کرمان تا نیم میلیارد تومان و بیشتر هم می‌‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز جهش قیمت مسکن در بازار ایران در شرایطی اتفاق می‌افتد که وام مسکن کارایی خود را برای خانه‌دار شدن مردم از دست داده است و بیشترین مبلغ وام یعنی 400 میلیون تومان هم از نظر کارمندان برخی شعب بانک مسکن وجود خارجی ندارد!

«وام 400 میلیونی نداریم!» این اولین واکنش کارمندان بانک مسکن به درخواست وام تازه‌ای است که در شورای پول و اعتبار تصویب شده است. بعضی شعب هم می‌گویند «وام 400میلیونی را جدی نگیرید!» و توضیح می‌دهند که این وام 15 سال بعد پرداخت می‌شود!

حالا سقف وامی که می‌توان برای خرید مسکن گرفت همان 240 میلیون تومان وام زوجین است که نیازی به سپرده‌گذاری طولانی‌مدت هم ندارد. البته به شرط اینکه حدود 40 میلیون تومان پول برای خرید اوراق تسهیلات مسکن داشته باشید تا بتوانید ظرف حدود یکی- دو هفتته و بدون سپرده‌گذاری وام 240 میلیون تومانی بگیرید.

با این شرایط اما خانه‌دار شدن کار هرکسی نیست. با کمی جست‌و‌جو در جدیدترین فایل‌های آگهی مسکن متوجه می‌شوید که در شهر تهران تقریبا هیچ گزینه‌ای برای خرید خانه با این قیمت‌ها ندارید.

بانک مرکزی میانگین قیمت مسکن تهران را در مهر ماه 26 میلیون و 700 هزار تومان اعلام کرده است و با این حساب با وام 240 میلیون تومانی مسکن فقط می‌توان یک اتاق 9 متری در تهران خریداری کرد.

مسکن مهر در جاده زاهدان- خاش نیم میلیارد تومان

اما اگر بخواهید از تهران خارج شوید و روی گزینه‌های حومه شهر حساب کنید، باید بدانید که دیگر وام 240 میلیون تومانی به شما تعلق نمی‌گیرد و حداکثر وامی که می‌توانید برای حومه شهر و شهرهای کوچک دریافت کنید فقط 160 میلیون تومان است اما باید بدانید که با 160 میلیون تومان هم تقریبا هیچ کاری از دست‌تان برنمی‌آید و حتی برای خرید مسکن مهر در دورافتاده‌ترین شهرهای ایران دچار مشکل می‌شوید.

به عنوان مثال یک واحد مسکن مهر 180متری در جاده زاهدان- خاش هفته پیش با قیمت 500 میلیون تومان آگهی شده است و مسکن مهر گل‌گهر کرمان با 90 متر زیربنا 650 میلیون تومان فروخته می‌شود.

همچنین واحد مسکونی دیگر از مسکن مهر که در دهاقان اصفهان قرار دارد و 85 متری است با نرخ 700 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است. مسکن مهر 76 متری در مله‌کهرفروش بندرعباس هم با قیمت 470 میلیون تومان آگهی شده است.

البته ارزان‌ترین واحدهای مسکن مهر، آنهایی هستند که قدمت‌شان بالاتر است. یک واحد مسکن مهر 10 ساله در تالش گیلان با 175 متر زیربنا 180 میلیون تومان قیمت خورده است و یک واحد 100 متری 9 ساله هم در لامرد استان فارس 190 میلیون تومان فروخته می‌شود. در پارس‌آباد اردبیل هم یک 75 متری واحد مسکونی مهر 250 میلیون تومان قیمت دارد.

ارزان‌ترین واحدهای مسکونی مهر حوالی تهران واحدهای قدیمی‌تری هستند که بیشتر در نظرآباد، هشتگرد یا شهریار قرار دارند. یک آپارتمان مهر 74 متری در نظرآباد کرج با قیمت 280 میلیون تومان آگهی شده است.

مسکن مهر با قیمت‌های میلیاردی

در این میان آگهی‌های مسکن مهر میلیاردی در نوع خود جالب است و حالا در فایل‌های آگهی مسکن مهر شیپور به واحدهایی برمی‌خورید که با قیمت‌های باورنکردنی برای فروش گذاشته شده‌اند.

یک واحد مسکن مهر در گلپایگان اصفهان و نزدیک به سد کوچری که 90 مترمربع مساحت دارد و دو خوابه است با قیمت یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای فروش آگهی شده است و یک واحد مسکن مهر کوزو پارس در پردیس تهران که 86 متر زیربنا دارد با بهای یک میلیارد و 50 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

و در نهایت باید گفت با جهش قیمت مسکن تقریبا می‌توان گفت که وام مسکن بدون پس‌انداز قبلی افراد، کارایی خود را برای خانه‌دار شدن ایرانی‌ها از دست داده است.

برای اطلاع بیشتر از وضعیت بازار مسکن ایران گزارش سوئیت جنوب تهران هم‌قیمت آپارتمان 120 متری آمریکا! را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حمید

    این زندگی نکبت بار تا کی ؟؟؟

  • ناشناس

    دولت اصلاحات برای همیشه بره کنار

  • ناشناس

    خدا‌دولت‌را نابود کنه.الهی‌امین

  • ناشناس

    دیگه اونایی که با8میلیون تو مسکن مهر تو همین چندسال پیش خونه دار شدن و هنوزم دارن قسطهاشونو میدن، خواستن از غافله عقب نمونن،

    • ناشناس

      با سلام،خیلی از همون متقاضیان مسکن مهر ،بعد از۱۴ سال و پرداختی های مکرر و اضافه واریزی های متعدد،هنوز هم واحدهاشون رو تحویل نگرفتن،و فقط تو این یک دهه ونیم ضرر کردن ،پولهاشون موند دست مسکن مهروهم اجاره خونه دادن،هم سود۲۸ درصد دادن بابت وامهایی که گرفتن و ریختن مسکن مهر و الان هم که میگن حداقل پنجاه میلیون باید بدید.در اصل همون پول خودشون میشه که این همه سال مونده دست یه عده از خدا بی خبر.

  • ناشناس

    یعنی چی این چ مملکتیه مردم چطور زندگی کنن

  • ناشناس

    متاسفانه مسعولین این مملکت که خود را مسلمان و تابع امام حسین می دانند فقط فکر خود و خانواده خود هستند. هیچ احساس مسعولیتی در برابر قشر مستضعف ندارند. در برابر این گرانی لجام گسیخته خود را مسعول نمی دانند و شاید عاملش تجارت خودشان باشد. مطمعن هستم خدا روزی تقاص این مردم مظلوم را از آنها خواهد گرفت. امین. هر کس به اندازه مسعولیتش باید پیش خدا روزی جوابگو باشد.

  • ناشناس

    اینم از تحریمی که قدرت طلبا براش خودکشی می کردن اینم از پیشر فتی که برامون به ار مغان اوردید خدا لعنتتون کنه

  • ناشناس

    امید ما برای خانه دار شدن فقط حاج محموده که دوباره رییس جمهور بشه

  • ناشناس

    بگو لجن زده شده به ارزش پول ملی

  • ناشناس

    واقعا متاسفم برای دولت آخوندی که مردم بدبخت کردن و جیب خودشون پر پول شده بهترین ویلاها دارن متاسفم که تو ایران زندگی میکنم