کد مطلب: ۲۹۳۰۵۳

گرانی بی‌سابقه مسکن

هر متر خانه یک‌ساله ۳ میلیون تومان گران شد

هر متر خانه یک‌ساله 3 میلیون تومان گران شد

قیمت یک مترمربع آپارتمان‌ در تهران در مرداد ماه امسال با رشد 63 درصدی نسبت به مرداد ماه سال گذشته حدود سه میلیون گران‌تر شد که این میزان از سال گذشته تاکنون بی‌سابقه بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در مرداد ماه امسال 11 هزار و 154 فقره خرید و فروش آپارتمان‌‌ در مناطق 22 گانه تهران به ثبت رسید.

تعداد معاملات آپارتمان‌های شهر تهران طی چهار ماهه اخیر با روند کاهشی روبرو بوده به طوری که از حدود 17 هزار فقره معامله در اردیبهشت ماه سال جاری با کاهش 33 درصدی به 11 هزار فقره در مرداد ماه رسید.

تعداد معاملات آپارتمان‌های شهر تهران در مرداد ماه سال جاری با کاهش 5.1 درصدی نسبت به ماه قبل 11 هزار و 154 فقره بوده است.
بررسی آمارها نشان می‌دهد بیشترین معاملات صورت گرفته متعلق به آپارتمان‌های منطقه پنج تهران بوده که سهم 14.5 درصدی از کل معاملات صورت گرفته را به خود اختصاص داده است.

در مرداد ماه سال جاری میانگین متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران با رشد 6.3 درصدی نسبت به ماه قبل به هفت میلیون و 430 هزار تومان رسید.
بالاترین قیمت یک مترمربع آپارتمان در مرداد ماه امسال با 15 میلیون و 890 هزار تومان متعلق به منطقه یک تهران و پایین‌ترین قیمت با سه میلیون تومان متعلق به منطقه 18 تهران است.

قیمت هر مترمربع آپارتمان‌ در سطح مناطق 22 گانه تهران طی پنج ماهه ابتدایی سال 1397 با 33 درصد رشد همراه بوده است.

همچنین قیمت هرمترمربع آپارتمان‌ در سطح مناطق 22 گانه تهران در مرداد ماه سال جاری نسبت به مرداد ماه سال گذشته 63 درصد رشد داشته است.

بررسی آمارها نشان می‌دهد از سال گذشته تاکنون میزان افزایش قیمت مسکن در مرداد ماه سال جاری بی‌سابقه بوده است. قیمت یک مترمربع آپارتمان‌ در تهران در مرداد ماه امسال با رشد 63 درصدی نسبت به مرداد ماه سال گذشته حدود سه میلیون گران‌تر شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.