کد مطلب: ۵۱۱۲۳۷

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس بورسی مطرح شد:

بورس تا آخر بهمن چه می‌شود؟ / روند صعودی بورس شروع شد!

بورس تا آخر بهمن چه می‌شود؟ / روند صعودی بورس شروع شد!

شاخص کل بورس روزهای پرنوسانی را پشت سر می‌گذارد. برخی از پیش‌بینی‌ها می‌گوید همه چیز برای رشد مجدد بورس آماده است و برخی دیگر می‌‌گویند بورس هنوز در حال اصلاح است و نمی‌توان به آینده آن امید داشت. اما بورس تا آخر بهمن چه می‌شود؟

محمد مهدی عشریه، کارشناس بازار سهام در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با پیش‌بینی بورس تا پایان بهمن ماه امسال گفت: به نظر می‌رسد بازار کف‌سازی خوبی انجام داده و احتمالا روند صعودی بورس کم کم آغاز می‌شود اگرچه نباید انتطار رشد شارپی از بورس داشت.

به گفته عشریه بازار در کوتاه‌مدت در برابر رشد مقاومت کرده است اما ملاک پیش‌بینی بورس کوتاه‌مدت نیست و باید نگاه بلندمدت به آن داشت. به نظر می‌رسد که بورس رشد آهسته اما پیوسته‌ای دارد. کف‌سازی کنونی باعث می‌شود روند بازار تغییر‌ کند، اما روند کلی در نهایت مثبت خواهد بود.

این کارشناس در ارتباط با عوامل موثر بر عملکرد بورس تا پایان بهمن ماه امسال گفت: گزارش‌های ۹ ماهه سیگنال‌های خوبی به بورس می‌دهد. علی‌رغم تبلیغاتی که بعضی‌ها انجام می‌دادند مبنی بر اینکه کاهش نرخ دلار می‌تواند تاثیر منفی بر بورس بگذارد با این تفاسیر در گزارش‌های ۹ ماهه می‌بینیم که وضعیت خیلی خوب و سودسازی شرکت‌ها بسیار مناسب بود.

عشریه در ادامه تاکید کرد: به نظر می‌رسد بازار پذیرفته که کاهش نرخ دلار عملی نمی‌شود و نرخ دلار به ثبات می‌رسد. همین الان با این قیمت‌ها هم شرکت‌ها ارزندگی خودشان را دارند و سودآورند.

به گفته این کارشناس بورسی، امید به رفع تحریم‌ها و اینکه شرکت‌های صادرات‌محور بتوانند صادرات را از سر بگیرند و شرایط سودآوری بهتری داشته باشند، باعث شده بازار، آرام آرام به این منطق برسد که ریزش قیمت‌ها شاید در شرایط فعلی خیلی بدبینانه است.

او در ادامه تاکید کرد: بازار روی شاخص معتبری برگشت. به نظر می‌رسد که محدوده یک میلیون و ۱۵۰ هزار تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد یک محدوده بسیار معتبر برای بازگشت شاخص است. پیش‌بینی می‌شود که این محدوده حمایتی شکسته نشود و در روزهای آتی، بورس به صورت آهسته و پیوسته رشد کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    انتقاممو میگیرم از بورس

  • ناس

    ھمش دروغ چہ وضعش دارایکم بازم بردن زیر ۱۰ تومان

  • ....

    واقعا ک جای تاسف داره دلتون رو ب این دولت خوش کردین فک کردین میان پولتونو برمیگردونن اینا حقوق کارمنداشو از پول شما میده چی فکر کردین با خودتون واقعا هر روز میگین فردا مثبت میشه همچنان منتظر فردای مثبت بمونین وقتی ی عده زیاد بفروشن اونوخ نتیجه رو میبینید

  • ناشناس

    اینها نمی‌توانستند خودشون بکشن ازاین طریق کاری کردند سهامدارها سکته بزن

  • تجارتکده فیوز

    میگن حرف مفت زدن مثل چیزخوردنه. نیوزپیش بینی دیروزت را الان تحوییل بگیر. اسمتم بزارفیوز

  • ناشناس

    خیلی از آقایان بورسی می گو سند تازه وارد ها باعث شرایط فعلی بورس هستند ولی نمی گویند این سود ها که امسال به دست آورده‌اند به واسطه همین تازه وارد ها بوده اگر سواد بورسی داشتند که نمی آمدند صندوقی که جمع قیمت سهامش به هفتتومان هم نمی رسد را ده تومان بخرند مشکل بورس از آنجا شروع شده که حقوقی به خودش این حق را داده که سهمش را باید مثبت بفروشد ولی اگر خریدار خواست بفروشد باید توی منفی ازش بخرد در صورتی که همان قیمت که خریدار خریده هم بخواهد بفروشد بالای دو در صد ضررش می شود به امید روزی که همه ی سهامداران محترم دانش لازم برای فعالیت در بورس را یاد بگیرند تا ازاین به بعد هیچ سهم بی ارزشی را نخرند و باعث ضرر و زیان به خود و دیگران نشوند

  • سعید

    استاد جان
    خودت خیلی عزیزی
    ولی این روش تحلیلت بیشتر برای پول سوزوندن خوبه. بنازم کرمان و فاهواز رو که بدجور می تازند⚘

    • ناشناس

      فاهواز?????

  • ناشناس

    هرروز الکی الکی دل مردم را خوش نکنید جمع کنید این کارشناسی تان را ،پول مردم پودر کردی با این اراجیفتان.

  • ناشناس

    باسلام وشب بخیر دوستاندیگه چی بگه آدم نصف پولمون پودر شدبه کی بگه آدم چرا اومدیم بورسچرا کسی بفکر نیست که سرمایه مون آب ورفتافسوس دیگه فایده نداره ولی کاش دوماه قبل پولم را خارج می کردم که اینقدر ضرر نکنم چون اون موقع خیلی بهتر بود فکر کردم بهتر میشه بدتر شد هیچ اعتباری نیست
    شب خوش

  • پالایش

    اگه دار شود می کنه چطور پالایش و بقیه سهام ها ضرر کردن
    و دیگه معلوم نیست که برسه به همون قیمت که ارضه شدن برسن یا نرسن
    والا ما اومدیم پولمون رو تو بورس گذاشتیم که سود کنیم الان داریم دعا میکنیم ضرر نکنیم .