کد مطلب: ۳۷۸۸۰۸

یک کارشناس بازار مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

آیا مسکن کشش افزایش قیمت دارد؟

آیا مسکن کشش افزایش قیمت دارد؟

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: مردم سرمایه‌های غیر مولدشان را به سمت بازار مسکن هدایت کرده‌اند و به نظر می‌رسد آنها به این نتیجه رسیدند که هنوز مسکن کشش افزایش قیمت را دارد.

یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا واقعا جهش قیمت مسکن به اتمام رسیده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: هر چند که ما انتظار داریم قیمت نجومی مسکن متوقف شود اما باید عنوان کرد که به نظر می‌رسد مردم سرمایه‌های غیرمولدشان را به سمت بازار مسکن هدایت کرده‌اند.احتمالا آنها به این نتیجه رسیدند که هنوز مسکن کشش افزایش قیمت را دارد.

منصور غیبی افزود: هنوز تقاضا در بازار مسکن وجود دارد. معتقدیم چنانچه همین رویه ادامه پیدا کند بازار مسکن دچار یک آشفتگی خواهد شد.

او اظهار کرد: متاسفانه وضعیت شاخص اقتصاد کلان ما روند مطلوبی را ندارد. زمانی‌که این شاخص روند طبیعی را نداشته باشد مشخص است که وضعیت بازار مسکن هم سرگردان می‌شود.

غیبی در پاسخ به این پرسش که آیا اقدامات دولت جهت کنترل قیمت مسکن موثر است یا خیر؟ پاسخ داد: زمزمه اخذ مالیات بر دارایی و ورود مسئولان بر بازار مسکن، ارز و خودرو را شنیده‌ایم. اما همچنان بر این باوریم تا زمانی که وضعیت بازارهای موازی مسکن و عوامل بیرونی درست نشود و روند آرامشی را نداشته باشد این نوع عملکردها نمی‌تواند بر قیمت مسکن اثرگذار باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سینا

    متاسفانه ما آپارتمانمان را به دلیل خاصی متری ۴ تومن در نارمک
    فروختیم و الان باکمال تاسف به وضعیت کشور در به در شدیم که یه سری چون خودشون ده تا خونه دارن واز خداشونه که خونه گرونتر بشه و قشر ضعیف بدبخت تر بشن .اما بدونن که خدا صبر میکنه ولی به موقع عذاب الهی خودش رو نازل میکنه از آه مردم باید ترسید .تو رو خدا به داد مردم برسید .ظلم پایدار نمی ماند.