کد مطلب: ۴۳۱۳۷۶

آخرین وضعیت بازارها در امروز ۱۳۹۸/۱۱/۲۹

گرانی ارز و طلا ادامه یافت / بورس ریخت و خودرو تغییری نکرد / دلار چه می‌شود؟

گرانی ارز و طلا ادامه یافت / بورس ریخت و خودرو تغییری نکرد / دلار چه می‌شود؟

در روزی که شاخص بازار سهام نزولی شد و قیمت انواع خودرو تغییر آنچنانی نداشت، قیمت طلا و دلار مجددا گران شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز ۲۹ بهمن ماه تا ساعت ۱۶ با 1.8 درصد افزایش، 14 هزار و 207 تومان اعلام شده است.

قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۲۹ بهمن ماه تا ساعت ۱۶ با 16 هزار تومان افزایش به پنج میلیون و 246 هزار تومان رسیده است.

قیمت طلا گرمی 18 عیار هم در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۲۹ بهمن ماه تا ساعت ۱۶ با سه هزار تومان افزایش، به 539 هزار و 500 تومان رسیده است.

اما عملکرد بورس در امروز چطور بود؟

شاخص کل بازار سهام امروز با افت ۰٫۹۸ درصدی معادل ۴۶۹۲ واحد به کانال ۴۷۲ هزار و ۱۱۹ واحد سقوط کرد.

در حالی که قیمت‌ها در بازار ارز و دلار امروز صعودی بوده، اما قیمت خودرو در این بازار ثابت مانده است.

پیشنهاد مالیات برای بازارهای طلا، موبایل، خودرو و مسکن، تغییر مبنای دلاری تراکنش‌های صندوق توسعه ملی ، اعلام قیمت ربع سکه غیربانکی، واکنش همتی به شایعه دلار ۲۰۰۰۰ تومانی، آغاز شناسایی خانه‌های خالی از امروز و واکنش‌های پی‌درپی به سکوت آماری بانک مرکزی از جمله اخبار مهم امروز بودند.

همچنین امروز وزیر اقتصاد در مورد تأثیر FATF بر افزایش قیمت ارز گفت: جلسه FATF فردا برگزار می‌شود و افزایش قیمت ارز هیچ ربطی به این موضوع ندارد.

رئیس کل بانک مرکزی نیز با بیان اینکه قیمت دلار به زیر ۱۴ هزار تومان برمی‌گردد، گفت: برخی بابت اجلاس آتی FATF در حال تلاش برای ایجاد نوسان در بازار ارز هستند که تاثیر معناداری در بازار نخواهد داشت و بانک مرکزی در طول یکسال گذشته سه بار نرخ ارز را کنترل کرده است.

عبدالناصر همتی همچنین عنوان کرد: هنوز معلوم نیست چه اتفاقی در FATF خواهد افتاد، احتمال هست که ایران به لیست سیاه برود اما احتمال قوی‌تر این است که به لیست سیاه نرود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز درباره پیش‌بینی قیمت دلار در سال آینده می‌گوید: بنده شخصا بعید می‌دانم سال آینده قیمت دلار تا مرز رقمی نزدیک ۲۰ هزار تومان برسد. قیمت دلار نه تنها به مسائل داخل کشور بلکه به تحولات منطقه هم بستگی دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تو رم در ایران توقف شدنی نیست امکان اینکه دلار به یکصدهزارتومان هم برسد بعید نیست هما نطور که دلار از هفت تومان به ۱۴۰۰۰تومان یعنی دوهزار برابر شد تا چهل سال دیگرهم دوهزار برابر یعنی بیست و هشت میلیون تومان میشود