کد مطلب: ۲۱۱۸۸۷

تحویل افزون بر یک میلیون واحد مسکن مهر در دولت تدبیر و امید

تحویل افزون بر یک میلیون واحد مسکن مهر در دولت تدبیر و امید

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: با وجود برخی حاشیه‌سازی‌ها و اینکه به غلط گفته می‌شود دولت تدبیر و امید به مسکن مهر اهمیت نمی‌دهد، در این دولت، افزون بر یک میلیون واحد مسکن مهر تحویل داده شده است.

احمد اصغری مهرآبادی روز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از یک هزار و 481 واحد مسکن مهر استان که به‌صورت همزمان در شهرستان لاهیجان برگزارشد، افزود: با توجه به این آمار سالانه حدود 220 هزار واحد به متقاضیان که به طور عمده مستاجر هستند، عرضه و تحویل بازار شد که اگر این مسکن‌ها نبود، اجاره بها افزایش می‌یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی اظهار داشت: اگر واگذاری این واحدها انجام نمی‌گرفت، به طور قطع حاشیه‌نشینی افزایش می‌یافت و مشکلات دیگری رخ می‌داد.

اصغری مهرآبادی در ادامه سخنانش با بیان اینکه جهت‌گیری نظام به سمت افراد کم درآمد است، تصریح کرد: خانه دار کردن مردم از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در راستای فرمان امام راحل و تکلیف ناشی از قانون اساسی در دستور کار نظام اسلامی و دولت قرار گرفت و گام‌های بلندی در این رابطه برداشته شده است.

وی بیان داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب، طرح‌های مختلفی از سوی دولت‌ها از جمله مسکن اجاره به شرط تملک، مسکن حمایتی اجتماعی و مسکن مهر ارائه شده و احداث مسکن مهر در سطح وسیعی در بیش از یک‌هزار و یکصد شهر آغاز شد که کار بسیار گسترده‌ای بود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی درباره احداث واحدهای مسکونی مهر در شهرهای مختلف گفت: در مرحله اول، یک میلیون و 500 هزار واحد توزیع استانی شد و طی اجرای این طرح، این میزان به 2 میلیون و 300 هزار رسید و بعد به دلیل اینکه بانک‌ها نتوانستند همه این اعتبارات را تامین کنند، به 2 میلیون و 200 هزار واحد در بیش از یک‌هزار و یک‌صد شهر کاهش یافت.

وی با اشاره به تنگناهای مالی دولت بیان داشت: اگر این تنگناهای مالی را نداشتیم، مطمئنا پروژه‌های مسکن مهر سال 95 به اتمام می‌رسید.

اصغری مهرآبادی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کارگروه ویژه رسیدگی به مسکن مهر را با دستور معاون اول رئیس جمهوری تشکیل داده‌ایم، اظهار کرد: در این کارگروه، مسائل پروژه مسکن مهر بررسی و برای رفع مشکلات کمک می‌شود.

وی دسترسی مناسب در ساخت و سازهای مسکن مهر را مهم دانست و یادآور شد: دولت به موضوع خدمات اهمیت زیادی می‌دهد و بیشترین وقت دولت برای تامین منابع مالی این کار است که در این راستا، سال گذشته یک هزار میلیارد تومان از خزانه گرفتیم و در اختیار وزارت نیرو قرار دادیم.

وی با بیان اینکه امسال نیز یک هزار میلیارد تومان از اسناد خزانه و 400 میلیارد تومان از یارانه در اختیار ما برای انجام خدمات زیربنایی و دسترسی مناسب مسکن مهر قرار می‌گیرد، اضافه کرد: در زمان حاضر 300 هزار واحد مسکن مهر آماده در کشور داریم و تنها به این دلیل که خدمات زیربنایی در آنها انجام نشده و یا راه دسترسی مناسب ندارند، تحویل نداده‌ایم.
اصغری مهرآبادی اظهار داشت: هدف ما، تحویل و اسکان است بنابراین برای این کار در زمان حاضر چهار هزار میلیارد تومان برای خدمت زیربنایی و چهار هزار میلیارد تومان برای خدمات روبنایی نیاز داریم.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به نیاز 25 هزار کلاس در پروژه‌های مسکن مهر بیان داشت: وزارت راه و شهرسازی در کنار وظایف ذاتی خود، اکنون ساخت 500 باب مدرسه را شروع کرده که 300 باب دایر است و بقیه را نیز تکمیل می‌کند.

مراسم بهره‌برداری از یک هزار و 481 واحد مسکن مهر شهرهای رشت، بندرانزلی، آستارا، آستانه اشرفیه، رودبار، رستم آباد، لوشان، لنگرود، فومن و تالش، امروز (پنجشنبه) به صورت همزمان و نمادین در مسکن مهر لاهیجان واقع در شرق استان گیلان برگزار شد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.