کد مطلب: ۲۶۴۴۲۱

تقاضای جهانی نفت در نیمه دوم سال در سطح بالا می‌ماند

تقاضای جهانی نفت در نیمه دوم سال در سطح بالا می‌ماند

در آستانه نشست اوپک که کشورهایی مانند روسیه و عربستان که افزایش 1.5 میلیون بشکه‌ای تولید را پیشنهاد می‌دهند اوپک اعلام کرد، تقاضا برای نفت در نیمه دوم سال 2018 همچنان بالا خواهد بود که می‌تواند بازار را متعادل کند.

اوپک پیش‌بینی کرد که میزان تقاضای جهانی نفت در نیمه دوم سال 2018 همچنان بالا خواهد بود که می‌تواند حجم ذخایر نفت جهان را کاملا از بین ببرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اوپک قرار است روز جمعه نشستی را با کشورهای غیراوپک از جمله روسیه داشته باشد و درباره سیاست‌های تولید تصمیم‌گیری کند.

در این میان عربستان و روسیه به دنبال افزایش تولید نفت هستند که اعضای دیگر اوپک نظیر ایران، عراق، ونزوئلا و الجزیره با این پیشنهاد مخالفند.

سه منبع اوپک در پنل فنی این سازمان به رویترز گفت: در صورتی که اوپک و دیگر هم‌پیمانانش در سطح ماه می تولید کنند بازار در شش ماه آینده با کسری عرضه مواجه خواهد شد.

یک منبع دیگر گفت: چشم‌انداز بازار در شش ماهه دوم سال 2018 شاهد تقاضای بالاتری خواهد بود.

یکی از منابع آگاه گفت: برخی کشورها نظیر الجزیره، ایران و ونزوئلا در این پنل اعلام کرده‌اند که آنها همچنان با افزایش تولید مخالف خواهند بود.

کارلوس پرز وزیر نفت اکوادور اعلام کرد: در این میان روسیه و عربستان پیشنهاد داده‌اند که کشورهای اوپک و غیراوپک میزان تولید نفتشان را 1.5 میلیون بشکه در روز افزایش دهند.

پرز همچنین به محض ورود به اتریش که قرار است 14 عضو اوپک در آنجا حضور داشته باشد اعلام کرد: کشورهایی هستند که با کاهش تولید نفت مخالفند و این تا حدودی تصمیم‌گیری را با مشکل مواجه خواهد کرد و نشست اوپک سخت‌تر خواهد شد.

دومین و سومین کشور تولیدکننده نفت اوپک یعنی عراق و ایران اعلام کردند که با هرگونه افزایش تولید نفت مخالفند و آن را مغایر با طرح کاهش تولید نفت می‌دانند که پیش از این تصمیم‌گیری شده بود تا پایان سال جاری ادامه یابد

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.