کد مطلب: ۶۲۱۱۷۲

رشد بیش از ۵۰ درصدی اجاره مسکن در دی ۱۴۰۰

رشد بیش از ۵۰ درصدی اجاره مسکن در دی ۱۴۰۰

بانک مرکزی از رشد اجاره مسکن در دی ۱۴۰۰ خبر داده. بر اساس آخرین گزارش این نهاد رسمی از تحولات مسکن، نرخ کرایه در تهران و کل مناطق شهری بیش از ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین گزارش بانک مرکزی از تحولات مسکن، بیانگر رشد اجاره مسکن در دی ۱۴۰۰ است. بررسی شاخص کرایه مسکن اجاره‌ای در شهر تهران و کل مناطق شهری در دی ماه سال ۱۴۰۰، نشان‌دهنده رشد به ترتیب معادل ۵۰٫۷ و ۵۴ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل است.

اجاره مسکن

رشد جاره مسکن دی ۱۴۰۰

قیمت جدید مسکن در تهران

گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در دی ماه سال ۱۴۰۰ از سوی بانک مرکزی منتشر شد.

طبق اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، در دی ماه، متوسط قیمت یک متر واحد مسکونی در تهران به ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید که نسبت به ماه قبل ۱٫۱ درصد افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

همچنین قیمت هر متر واحد مسکونی در تهران در دی ماه ۱۴۰۰ نسبت به دی سال ۹۹ حدود ۲۰٫۳ درصد افزایش داشته است که در مقایسه با رشد نقطه به نقطه دی ماه سال ۱۳۹۹ (معادل ۹۸٫۳ درصد) به مراتب کمتر بوده و مبین کند شدن آهنگ رشد قیمت مسکن در سال جاری است.

رشد ۳ برابری معاملات مسکن

در دی‌ ماه سال ۱۴۰۰، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۹٫۸ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۵ درصد و ۱۷۹ رصد افزایش را نشان می‌دهد.

نکته مهمی که درباره آمار معاملات مسکن وجود دارد این است که معاملات مسکن در تهران در دو ماه آذر و دی ماه رونق گرفته است. به گونه‌ای که معاملات مسکن در آذرماه ۲۸۲ درصد و در دی ماه ۱۷۹ درصد بیشتر شده است.

این در حالی است که در ماه‌های قبل تعداد معاملات مسکن در تهران نه تنها بیشتر نشده بود که کاهش هم داشت. به عبارتی می‌توان گفت قفل معاملات مسکن در دو ماه گذشته باز شده و معاملات مسکن رونق گرفته است.

مطالعه متن کامل گزارش قیمت جدید مسکن در تهران پیشنهاد می‌شود.

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه بازار مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    گرچه تورم در معدود کشورهایی مثل ما نرخ های بالایی دارد ولی مشکل فعلی ما تنها تورم نیست بلکه هرج و مرج و عدم نظارت باعث چشم و هم چشمی در قیمت گزاری شده و ما شاهد قیمت سلیقه ای هستیم ، شما یک کالا را در مکان های مختلف و حتی زمان های مختلف با قیمت متفاوت خرید می کنید حتی یک جنس را از یک مکان در طول روز با قیمت های متفاوت می خرید این شاهکار است………..

    • ناشناس

      نه اتفاقا ربطی به نظارت نداره – ارزش پولمون پایین اومده

    • ناشناس

      جوونای ما چیکار کنم حتی پول اجاره هم ندارن

  • ناشناس

    ایشالله که مسکن میفته توی رکود تا داغون بشه

    • ناشناس

      با ایشالا ماشالا گفتن تغییر به وجود نمیاد

    • ناشناس

      اونیکه داغون‌میشه مردم هستن.مسکن بره تو رکود، ساخت و سازی هم‌انجام نمیشه.از اونطرف اجاره سر به فلک‌میزنه

  • ناشناس

    یهو بگو‌۵۰۰ درصد. کنتور نداره که. این تیتر غلطه. در دی ماه این افزایش اتفاق نیفتاده. در یک سال این اتفاق افتاده.
    اون اتاق بازرگانی که شما جیره خورش هستیم خودش یکی از مهم ترین عوامل افزایش قیمت مسکن هست

  • ناشناس

    ?

  • ناشناس

    بله دو سال به بهونه کرونا با 20 درصد افزایش نشستید تو خونه مردم حالا باید 50 درصد بزارید رو کرایه تازه از سال بعد حکم تخلیه هم میدن
    نمیشه که هم مالیات داد هم کرایه را پایین گرفت