کد مطلب: ۶۴۵۰۵۶

شاخص بورس ۸ هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس ۸ هزار واحد رشد کرد

امروز شاخص کل بورس با رشد ۸ هزار و ۱۰۰ واحدی، در تراز یک میلیون و ۴۵۴ هزار و ۱۲۷ واحد متوقف شد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از خبرنگاران‌جوان ، امروز چهارشنبه (۲۴ فروردین) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با اُفت ۲ هزار و ۸۵۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۴۳ هزار واحد قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۸ هزار و ۱۰۰ واحدی، در تراز یک میلیون و ۴۵۴ هزار و ۱۲۷ واحد متوقف شد.

حسین ساعی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه امروز ابتدا به علت خبر عوارض صادرات شرکت‌ها با عرضه همراه بود، اما سپس در نیمه دوم بازار با لیدری پالایش یکم تقاضا در بازار سرمایه بهتر شد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۳ هزار و ۵۳۸ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «شبندر» و «فملی» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خگستر»، «شستا» و «خودرو» سه نماد پر تراکنش بودند.

15915616 804

شاخص کل هم وزن هم با رشد ۲ هزار و ۶۷۶ واحدی روی پله ۳۸۲ هزار و ۹۶۹ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۸ هزار و ۴۷۰ میلیارد سهم به ارزش ۳ هزار و ۵۳۸ میلیارد تومان رسید.

15915617 537

شاخص فرابورس هم با رشد ۱۰۸ واحد روی پله ۲۰ هزار و ۳۸ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک هزار و ۷۷۰ میلیون و سهم به ارزش ۸۷۶ هزار میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فولاد، شبندر و فملی به ترتیب با ۱۳۲۴.۴، ۱۱۴۷.۰۱ و ۱۱۰۴.۹۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های فخوز، خودرو و خساپا به ترتیب با ۳۶۱.۶۱، ۲۹۵.۴۳ و ۲۸۹.۶۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل فرابورس

نماد‌های آریا، وسپهر و مارون به ترتیب با ۶۵.۲۵، ۱۵.۵۸ و ۱۰.۷۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های زاگرس، کگهر و هرمز به ترتیب با ۲۹.۰۱، ۴.۴۸ و ۳.۵۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۹۹۳ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فرآورده نفتی»، «سرمایه گذاری‌ها» و «فلزات اساسی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

15915618 970

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های ولصنم، خاذین و لوتوس بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های سخزر، سیلام و پارسیان بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

15915619 434 1

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های تلیسه، کیمیا و فرزین بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت زاگرس، قچار و گدنا بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، ورنا و کمند بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های همای، پارند و فیروزا در بورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

نماد‌های خگستر، وساپا و کمند بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خگستر، شستا و خبهمن بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های اخزا ۹۱۷۴، اراد ۱۰۲۴ و اخزا ۹۰۳۲ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کرمان، حآفرین ۲ و کارا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.