کد مطلب: ۳۴۰۹۰۰

در گفتگوی تجارت‌نیوز با دو کارشناس بازار مسکن عنوان شد:

قيمت خانه در سال ۹۸ گران می‌شود

قيمت خانه در سال 98 گران می‌شود

دو کارشناس بازار مسکن می گویند: در سال ۹۷ به دلیل افزایش قیمت کالاها برنامه‌ای برای تولید مسکن وجود نداشته است و قیمت خانه‌هایی که در طول سال ۹۸ به بهره‌برداری برسند، به‌طور چشم‌گیری گران خواهند بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، آخرین کارنامه مسکن در تهران نشان می‌دهد قیمت مسکن در تهران دو برابر شد.

آیا این روند شتاب در قیمت مسکن در سال آینده نیز وجود خواهد داشت؟

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه و شهرسازی درباره وضعیت قیمت مسکن در سال ۹۸ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت تمام‌شده تولید مسکن در سال ۹۷ سه برابر شده است. مسلما قیمت خانه‌هایی که سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسند با افزایش چشم‌گیری روبه‌رو خواهند شد.

ندا رفیع‌زاده در ادامه افزود: چنانچه قیمت دلار در سال ۹۸ به تثبیت برسد، ممکن است سال ۹۹ قیمت خانه تا حدودی روند نزولی را طی کند؛ این در حالی است که قیمت خانه‌های نوساز در سال ۹۸ گران‌تر از سال ۹۷ خواهد شد.

سال ۹۸ قیمت خانه‌های لاکچری ارزان می‌شود

در عین حال نایب‌رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه قیمت مسکن در سال ۹۸ افزایش می‌یابد یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: تا پایان سال ۹۷ شاهد رکود تورمی هستیم اما بر اساس آمار بانک مرکزی در آذر ماه امسال شاهد کاهش ۶۷ درصدی حجم معاملات مسکن هستیم. یعنی از ۱۰۰ قرارداد شاهد به نتیجه رسیدن ۳۰ قرارداد هستیم که این موضوع اتفاق غیرقابل تصوری را در سال ۹۷ کلید زد.

حسام عقبایی افزود: در سال ۹۸ نیز با افزایش رکود در بازار مسکن مواجه خواهیم شد. در این سال نیز از رکود عبور نخواهیم کرد؛ چرا که در سال ۹۷ به دلیل افزایش قیمت کالاها، برنامه‌ای برای تولید مسکن وجود نداشته است. در حقیقت زیرساخت‌ها برای تولید مسکن مهیا نیست. بنابراین در شش‌ماهه سال ۹۸ نیز با رکود تورمی مواجه خواهیم شد.

این فعال بازار مسکن گفت: رکود تا پایان سال در بخش مسکن حکم فرماست و قیمت‌ها نیز تا پایان امسال به‌طور چشم‌گیر افزایش نخواهد یافت، این در حالی است که در واحدهای لوکس و لاکچری که دارای مشتری‌های خاص هستند از نیمه دوم زمستان احتمال کاهش ۲۵ درصدی قیمت‌ها پیش‌بینی می‌شود.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه در واحدهای کوچک نیز احتمال شکسته شدن قیمت‌ها وجود دارد یا خیر؟ پاسخ داد: در شرایط فعلی احتمال شکسته شدن قیمت‌ها برای واحدهای کوچک وجود ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهربان

    […]همه چی ارزون میشه ب حق علی

  • B

    […] آدمای بد بخت و نداری مثل ما سی تومان کل پس انداز را به بانک مسکن سپرده دیماه نودو هفت وقت وام ما رسید کل پول ما نور تومان است باید خونه سند دار باشد خودش بگو ید با این همه دارم آیا می شود خونه خرید ؟ما قشر ظعیف چه خاکی تو سرمون بریزیم

  • ناشناس

    اینها همه نتیجه بی دینی و رای به روحانی ست.
    چرا روحانی و طرفدارانش رو که بهش رای دادن رو لعن نمیکنید؟

  • ناشناس

    […] مستاجر هستیم با این پولمون هیچ جا خونه ررای اجاره پیدا نکردیم امسال اثاثمون رو گذاشتیم تا انبار تا ببینیم چی میشه خودمو همسرم افسردگی گرفتیم ،خدایا کمک

  • ناشناس

    اگر مسکن به قیمت سال ۹۷باز نگردد آشفته خواهد شد و غربی های وحشی همین را میخواهند

  • ناشناس

    اگر داخل کشور ارزانی باشه فحشا دزدی قتل سرقت بی اعتمادی ریشه کن میشه این تنها چیزیه که ملت ایران از دولت میخواهند

  • ناشناس

    اگر ارزانی باشه خوشایند خواهد بود از هر لحاظ

  • ناشناس

    سلام .
    منم مستاجر هستم .صاحبخانه میگه باید برجی ۱۵۰۰۰۰۰ تومان بدهی منم فرهنگی و آبرودار.وحقوقم اونقدر نیست که بتونم اجاره بدهم .روحیم ضعیف شده و شدیدا کلافه هستم موندم با این روحیه چطور با بچه های مردم سروکله بزنم.

  • احمدوندم

    سلام احمدوندم قیمت مسکن حدودسه برابرشده در سال گذشته اگر ۴۰% کاهش داشته باشد میشود خانه خریدوگر نه .پول در بانک ۲۰% سود دارد وهیچ نگرانی و ریسکی هم ندارد ولذا لار هم رو بکاهش جهانی خصوصا در ایران است ودولت از کا هش دلا ر پشتبانی میکند ممنونم

  • ناشناس

    چه کسی مسول این نابسامانی قیمت مسکن هست من کارگرم وحقوقم ۲تومان است چندسال بایدکارکنم که یه واحد۷۵متری مسکن مهرشهرکردبخرم که واحدی که با۵۰میلیون میشدخریدبه ۶ماهه شده ۳۲۰میلیون .تا این حدمملکت مابی سروپاست؟