کد مطلب: ۶۵۱۸۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار، طلا و سکه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱/ نوسان دلار، افزایش قیمت طلا

قیمت دلار، طلا و سکه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱/ نوسان دلار، افزایش قیمت طلا

قیمت‌ دلار و طلا، امروز شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، نوساناتی داشته است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار دلار، طلا و سکه ، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار همچنان در کانال ۲۸ هزار تومانی است. برخی کانال‌های تلگرامی، نرخ دلار را حدود ۲۸,۳۵۰ تا ۲۸,۵۳۰ تومان اعلام کرده‌اند که در طول روز رو به کاهش بود اما دوباره تا حدودی افزایشی شد.

دلار فردایی نیز در همین حدود نوسان دارد. این در حالی است که معاملات فردایی ممنوع اعلام شده است. در روزهای گذشته در بازار دلار فعالیت چندانی وجود نداشت اما روز پنجشنبه، ۱۵ اردیبهشت برخی کانال‌های تلگرامی، اعلام کردند که نرخ دلار با ۱۰۰ تومان افزایش به ۲۸ هزار و ۳۵۰ تومان رسید ( فرارو ).

امروز قیمت دلار در صرافی ملی نیز با اندکی افزایش نسبت به آخرین روز کاری، ۲۵۷۲۳ تومان ثبت شده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر، افزایشی است و یک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۲۲۸ تومان معامله می‌شود. پیش از تعطیلات، طلا در کانال ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار داشت.

قیمت سکه طرح جدید نیز اکنون روند افزایشی دارد و ۱۳ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان ثبت شده است.

همچنین، قیمت سکه طرح قدیم در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با نرخ ۱۳ میلیون تومان معامله می‌شود.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و به قیمت ۱,۸۸۳٫۸۶ دلار معامله می‌شود.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

یکی از مهم‌ترین مسائلی که روی در بازارهای دلار، طلا و سکه در ایران اثر می‌گذارد مذاکرات وین است.

وزیر خارجه ایران: آمریکا مسبب وضع فعلی است

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص مذاکره برای لغو تحریم‌ها تلفنی تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مذاکرات رفع تحریم، ضمن اشاره به تداوم تبادل پیام میان ایران و آمریکا از طریق اتحادیه اروپا، سیاست غلط فشار حداکثری آمریکا را مسبب وضعیت فعلی دانست‌ و با انتقاد از مصوبه غیر الزام‌آور اخیر کنگره، رسیدن به یک توافق پایدار، قوی و منصفانه را لازمه اتخاذ تصمیم واقع‌بینانه و شجاعانه دولت آمریکا در جبران رویکرد اشتباه گذشته دانست.

گوترش نیز با اشاره به اهمیت ابتکارات سیاسی در مذاکرات رفع تحریم‌ها، موسوم به مذاکرات وین، نسبت به تداوم مذاکرات و رسیدن به توافقی مطلوب ابراز امیدواری کرد ( خبرآنلاین ).

تصویب دومین طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا

به نقل از ایرنا یک طرح ضد ایرانی به رغم ادعای دولت فعلی آمریکا مبنی بر تمایل به بازگشت به برجام و در راستای زیاده خواهی‌های فرابرجامی واشنگتن و سیاست همیشگی آن مبنی بر پیشبرد دیپلماسی توام با فشار، چهارشنبه شب به وقت محلی به پیشنهاد "جیمز لنکفورد" سناتور تندرو جمهوریخواه ایالت اوکلاهما ارائه و تصویب شد.

طرح این سناتور ضد ایرانی با ۶۲ رای مثبت و ۳۳ رای منفی تصویب شد که از دولت دموکرات بایدن می خواهد در صورت بازگشت احتمالی به برجام سپاه همچنان در فهرست موسوم به سازمان‌های تروریستی خارجی باقی بماند.

این طرح ضد ایرانی در پی گنجاندن مسائل فرابرجامی در هرگونه توافق واشنگتن برای بازگشت به برجام و ممانعت از رفع تحریم‌های سپاه است.

این طرح ضد ایرانی که گفته می شود، غیر الزام آور برای دولت بایدن است، در راستای هراس از پیشرفت برنامه بازدارندگی دفاعی ایران خواستار گنجاندن پیش شرط هایی درباره فعالیت های موشکی ایران در توافق جدید است.

بازارهای دلار، طلا و سکه ، تحت تاثیر این اخبار نوسانانی دارند.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ملتو سرکار گذاشتن کوووو توافق