کد مطلب: ۳۸۸۶۰۶

نیم سکه به ۲۲۵۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۴/۲۲

نیم سکه به 2250000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/4/22

قیمت طلا و سکه در بازار امروز تحت تاثیر کاهش نرخ ارز بود و به افزایش بهای جهانی طلا توجهی نشان داد که بر این اساس هر قطعه نیم سکه به 2 میلیون و 250 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازارهای جهانی در حالی روز جمعه بسته شد که قیمت طلا در پایان معاملات در پی افزایش نگرانی‌ها نسبت به کاهش نرخ بهره به 1415 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش رویترز، فیلیپ استریبل، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «آمارهای منتشر شده از نرخ تورم آمریکا اندکی بالاتر از حد انتظار بوده است. اما ظاهرا این آمارها تاثیری بر احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو نداشته است.»

شاخص اصلی قیمت مصرف کننده در آمریکا به استثنای مواد غذایی و انرژی در ماه ژوئن 0.3 درصد رشد داشته است. این بیشترین افزایش شاخص قیمت مصرف کننده از ژانویه 2018 تاکنون است.

بعد از انتشار این آمار، قیمت طلا شاهد افت یک درصدی بود. اما بعدا سرمایه گذاران مجاب شدند که آمارهای نسبتا امیدوار کننده اینچنینی مانع از کاهش نرخ بهره در نشست ماه جاری فدرال رزرو نخواهد شد. همین مسئله سبب رشد مجدد قیمت فلز زرد شد.

ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی نیز برای سومین جلسه متوالی با کاهش روبرو بود.

چارلز ایوانز، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در این باره گفت، برای کمک به بالا رفتن تورم کاهش نرخ بهره ضروری است. سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا قرار است روزهای 30 و 31 جولای تشکیل جلسه دهند و احتمالا نرخ بهره را کاهش دهند.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۴/۲۲، قیمت دلار برای فروش 12,600 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4200 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 12500 تومان و 12600 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز 14,500 تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی 4739 تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 14400 تومان و 14500 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 250 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 390 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به روز پنج‌شنبه کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 421 هزار و 70 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 250 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 380 هزار تومان و 970 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شهاب جان رحیمی

    روزبازار

  • یونس

    درود برشرف وغیرت دکتر همتی،افتخار ما ترکها،امیدوارم که دلاررو به قیمت واقعی اش برسونه

  • تتت

    من هم امیدوارم فقط هر وقت شد بیزحمت به منم اطلاع بدید