خبر مهم:

کد مطلب: ۳۷۷۱۰۱

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

قیمت مرغ بعد از ماه رمضان چه می‌شود؟

قیمت مرغ بعد از ماه رمضان چه می‌شود؟

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی از افزایش احتمالی قیمت مرغ بعد از ماه مبارک رمضان سخن گفته و عنوان می‌کند: تولید مرغ به شدت کاهش یافته و همین باعث می‌شود که قیمت مرغ بعد از ماه مبارک رمضان احتمالا افزایش یابد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت مرغ بعد از ماه مبارک رمضان گران می‌شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: جهش ناگهانی قیمت برخی مواد اولیه باعث شده که قیمت تمام شده مرغ و تخم مرغ افزایش یابد. قیمت مرغ از آنچه که روی کاغذ درج شده بیشتر است. از این رو قیمت مرغ بعد از ماه رمضان احتمالا گران خواهد شد.

مهدی معصومی افزود: در این بازه زمانی به دلیل برخی موضوع‌ها و از جمله مازاد تولید نمی‌توانیم قیمت واقعی مرغ را اطلاع‌رسانی کنیم و افزایش دهیم. متاسفانه فشارهای دولت مبنی بر کاهش قیمت مرغ باعث می‌شود که مرغدار دیگر تمایلی به افزایش یا توسعه میزان تولید نداشته باشد.

او اظهار کرد: در حال حاضر مرغداران گوشتی نیز با زیان 20 درصدی رو به رو هستند. فرق مرغدار گوشتی با مرغدار تخم‌گذار این است که در گله بعدی جوجه‌ریزی را متوقف می‌کند و دیگر متحمل زیان نمی‌شود اما باعث افت میزان تولید مرغ می‌شود.

معصومی در پاسخ به این پرسش که قیمت مرغ گوشتی در آینده چه وضعیتی خواهد داشت؟ گفت: بازار مرغ گوشتی احتمالا در آینده با بحران روبه‌رو شود؛ چرا که تولید مرغ به شدت کاهش یافته و همین باعث می‌شود که قیمت مرغ بعد از ماه مبارک رمضان احتمالا افزایش یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.