کد مطلب: ۴۰۸۱۰۴

گزارش تجارت‌نیوز از اتفاقات اقتصادی امروز:

اولین نوسان‌های قیمتی در هفته / طلا و دلار با هم گران شدند / ۴ پیش‌بینی از آینده بازارها

اولین نوسان‌های قیمتی در هفته / طلا و دلار با هم گران شدند / 4 پیش‌بینی از آینده بازارها

در اولین کارنامه روزانه بازارها، قیمت دلار و طلا گران شد و شاخص بازار سهام افت کرد. آیا در ادامه روزهای هفته این روند تکرار خواهد شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۶ با 0.8 درصد افزایش، 11 هزار و 244 تومان اعلام شده است.

همزمان با افزایش قیمت در بازار ارز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز شنبه ۱۱ آبان تا ساعت ۱۶ با سه هزار و 500 تومان افزایش به 405 هزار و 900 تومان رسید.

قیمت سکه امامی هم در بازار آزاد امروز شنبه ۱۱ آبان ماه تا ساعت ۱۶ با 38 هزار تومان افزایش به سه میلیون و 976 هزار تومان رسید.

اما در بازار سهام روندی کاملا معکوس رخ داد.

بازار سهام در اولین روز هفته کار خود را در ساعات ابتدایی، مثبت آغاز کرد و در عرض نیم ساعت، بیش از ۱۷۰۰ پله رشد کرد. اما به مرور بر فشار عرضه‌ها افزوده شد و در نهایت با ورود به محدوده منفی، کار خود را با افتی ۹۳۱ واحدی به پایان رساند و سرانجام شاخص کل در کانال ۳۰۸ هزار قرار گرفت.

11 آبان

بازار سهام امروز یک روند نزولی را پشت سر گذاشت.

با این حال، نظرسنجی این هفته تجارت‌نیوز از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‌دهد که اکثریت کارشناسان، بورس را در هفته دوم آبان ماه سال ۱۳۹۸ مثبت و صعودی دانسته و گروه‌ خودرو و تجهیزات را پیشروترین صنعت بازار سهام در این هفته عنوان می‌کنند.

1 1

کارشناسان به آینده بورس در هفته جاری امیدوارند.

برای بازارهای دیگر هم چنین خوش‌بینی‌ای وجود دارد.

نایب رئیس اول اتحادیه طلا تهران به تجارت‌نیوز می‌گوید: چنانچه مردم قصد خرید طلا دارند بهتر است که خرید خود را انجام دهند و جدا از خرید طلاهای دست دوم و طلای آب شده خودداری کنند.

در بازار جهانی طلا نیز در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو اکثریت سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت همچنان به روند صعودی بازار طلا خوشبین هستند اما تحلیلگران وال‌استریت معتقدند، در کوتاه‌مدت طلا قرار نیست رشدی بیش از هزار و ۵۰۰ دلار را تجربه کند.

پیش‌بینی هفتگی تجارت‌نیوز از وضعیت بازارها با توجه به اخبار سیاسی و اقتصادی اخیر نیز حاکی است: سیگنال‌های سیاسی و اقتصادی نشان می‌دهد هرچند سهامداران بورس متاثر از سیگنال‌های مثبت مسئولان و معافیت بخشی از تحریم‌های هسته‌ای ایران به آینده این بازار امیدوار هستند اما در بازار ارز این میزان احتمال رشد قیمت به اندازه بورس نیست. در عین حال بازار طلا وضعیت بهتری نسبت به بازار ارز دارد و معامله‌گران آن با اتکا به رشد ارزش جهانی و احتمال صعودی شدن قیمت ارز از تداوم رشد ارزش طلا سخن می‌گویند.

از جمله اخبار مهم اقتصادی امروز بررسی اصلاح ساختار مالیاتی در جلسه سران قوا، تکذیب مالیات جدید بر سود سهام ، اعلام خروج ۶٫۵ هزار میلیارد تومان سپرده از بانک ملت طی یک ماه، انتشار آماری از ارزهای صادراتی برگشتی و انتشار کارنامه هفت ماهه خودروسازان بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ایران کشور عجیبیه .. کاهش نرخ بهره از طرف آمریکا باعث افت شاخص دلار در بازارهای جهانی شده اما در ایران در روز تعطیلی بازارهای مالی جهان دلار و طلا گران میشه این یعنی چه ؟؟؟ کسی میتونه این روند وارونه رو تفسیر کنه ؟؟