کد مطلب: ۴۶۱۳۰۳

چگونه یک آگهی استخدام خوب بسازیم؟

چگونه یک آگهی استخدام خوب بسازیم؟

استخدام خوب، اولین قدم در مسیر پیدا کردن استعداد مناسب برای سازمان شما است. این آگهی به شما کمک می‌کند تا متقاضیان احتمالی را از موقعیت شغلی خالی در سازمان خود مطلع کنید، و همچنین به شما اجازه می‌دهد تا تصمیم درستی درباره استخدام بگیرید که نیازهای کسب‌و‌کار شما را برطرف می‌کند.

فرآیند استخدام در سازمان خود را با ساخت یک آگهی عالی برای آن شروع کنید. آگهی استخدام خوب، اولین قدم در مسیر پیدا کردن استعداد مناسب برای سازمان شما است. این آگهی به شما کمک می‌کند تا متقاضیان احتمالی را از موقعیت شغلی خالی در سازمان خود مطلع کنید، و همچنین به شما اجازه می‌دهد تا تصمیم درستی درباره استخدام بگیرید که نیازهای کسب‌و‌کار شما را برطرف می‌کند.

اما چگونه یک آگهی استخدامی عالی بسازید؟ این مطلب کاربوم درباره نوشتن آگهی استخدام را بخوانید.

۱. از عنوان‌های شغلی واضح و پرتکرار در جستجوهای آنلاین استفاده کنید

اولین چیزی که متقاضیان کار می‌خوانند، عنوان شغلی است. پس عنوان را طوری انتخاب کنید تا آنها بتوانند اطلاعات لازم در‌مورد شغل را فقط با یک نگاه به آن، به دست آورند. عنوان‌های شغلی نباید از زبان یا عبارت‌های اختصاری استفاده کنند که مختص به ساختار داخلی سازمان است؛ زیرا با این کار ممکن است برخی از متقاضیان را از دست بدهند.

عنوان‌ شغلی باید آن‌قدر مختصر و دقیق نوشته شود که مطمئن باشیم با آن، مخاطبان درست را هدف قرار می‌دهیم. همچنین باید آن را طوری انتخاب کنیم که در موتورهای جستجو به‌راحتی پیدا شود.

۲. داستان شرکت خود را بگویید

آگهی استخدام، اولین برخورد متقاضی با برند کارفرمای شماست؛ از این آگهی برای بیان خلاصه ارزش‌های سازمان خود استفاده کنید و در آن بر موارد پیشنهادی از سازمان خود تأکید کنید که بیشترین ارتباط را با جایگاه یا نوع استعدادی دارد که به‌دنبال جذب آن هستید.

۳. جسور و منطبق با تصویر برند خود بنویسید

مشاهده آگهی شغلی می تواند اولین مواجهه افراد با شرکت شما باشد؛ طوری که قبل از آن هیچ‌چیز از شرکت شما نشنیده باشند. متقاضی را راجع به برند شرکت خود هیجان‌زده کنید. از متخصصان بخش بازاریابی کمک بگیرید تا شعارهای مناسبی برای برند انتخاب کرده و از آنها در آگهی استفاده کنید. همچنین در آگهی استخدامی به موفقیت‌های شرکت مثل جوایز دریافتی یا هر‌گونه توسعه و پیشرفتی اشاره کنید که ارزش ذکر‌شدن دارد و می‌تواند اطلاعات خوبی از شرکت شما به متقاضی بدهد.

سعی کنید آگهی استخدام را ساده و مستقیم بنویسید و از زبان تخصصی شرکت خود استفاده نکنید.

۴. شرایط مورد‌نیاز برای شغل را صریح بیان کنید

آگهی‌های استخدامی کامل، علاوه بر خلاصه شغل، باید شامل مهارت‌های ضروری برای آن موقعیت شغلی باشند. هر‌گونه مهارت بخصوص که برای انجام وظایف مربوطه نیاز است، مثل زبان‌ برنامه‌نویسی یا دانش درباره نرم‌افزاری خاص، باید در آگهی استخدام ذکر شود تا متقاضیان بتوانند در مورد آن سریع به نتیجه برسند.

شرایط مورد نیاز را به‌شکل مختصر و مفید و در قالب لیست و تیتروار بنویسید تا متقاضیان بتوانند آنها را، چه از طریق گوشی موبایل و چه کامپیوتر، راحت بخوانند.

۵. بخش «خصوصیات مطلوب» را ساده بگیرید

در کنار مهارت‌های حداقلی و دانش مورد‌نیاز برای شغل مربوطه، شاید بخواهید چند خصوصیت مطلوب متقاضی ایدئال خود را به آگهی اضافه کنید؛ مثل مهارت‌های فنی و مهارت‌های نرم. اما بیش از ۵ مورد در این بخش قرار ندهید؛ زیرا این کار نوعی عامل بازدارنده برای متقاضی است.

ممکن است متقاضی با خواندن الزامات و شرایط زیاد در آگهی، حتی در قالب خصوصیات مطلوب، فکر کند برای شغل مناسب نیست و در نتیجه، شما شانس خود برای استخدام بهترین استعداد موجود را از دست بدهید.

۶. در طراحی قالب‌ و صفحه‌بندی آگهی دقت کنید

برای جذب بهترین استعدادها، باید آگهی استخدامی بسازید که خواننده را در کسری از ثانیه جذب خود کند؛ بنابراین، سعی کنید جزئیات ضروری را به‌شیوه‌ای جذاب و مختصر در آگهی بگنجانید. آگهی‌های استخدام طولانی با پاراگراف‌های بلند می‌تواند موجب از‌دست‌رفتن علاقه مخاطب به خواندن ادامه آن شود. بنابراین، سعی کنید از دایره‌های مشکی توپر برای تیتربندی مطالب استفاده کرده و به پاراگراف‌های کوتاه بسنده کنید.

۷. از مدیران استخدامی خود بخواهید تا در فرایند ساخت آگهی استخدام مشارکت کنند

برای نوشتن آگهی استخدامی کارآمد، ضروری است که فردی روی فرایند، احساس مالکیت داشته باشد. حتی اگر مسئول منابع انسانی یا جذب استعداد سازمان، مسئول فرایند ساخت آگهی شوند اطلاعات لازم را باید از مدیر بخشی گرفت که فرد جدید قرار است در آن مشغول شود.

مدیر بخشی که استخدام قرار است برای آن انجام گیرد، عموما بهترین فرد برای تأیید این موضوع است که آگهی به‌اندازه کافی درباره شایستگی‌های محوری، دیگر شرایط مورد‌نیاز، و ویژگی‌های مثبت شغل توضیح داده‌است یا خیر.

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌تواند شما در نوشتن یک آگهی خوب کمک کند، الگوبرداری از آگهی استخدام شرکت‌های معتبر است. پیشنهاد می‌کنیم، به بخش معرفی شرکت‌ها در کاربوم به آدرس https://karboom.io/companies بروید و آگهی استخدام بهترین شرکت‌های ایران را مشاهده کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.