خبر مهم:

کد مطلب: ۷۵۲۳۸۶

توییتر خلوت‌تر از همیشه/ تنها ۱۳۰۰ نفر از کارمندان باقی ماندند

توییتر خلوت‌تر از همیشه/ تنها 1300 نفر از کارمندان باقی ماندند

با روی کار آمدن ایلان ماسک و اعمال سیاست‌هایی مانند تعدیل نیرو اکنون تعداد کارکنان به 1300 نفر رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از کشمکش‌های فراوان پیرامون اتفاقات پیش آمده در شبکه اجتماعی توییتر، به نظر می‌رسد تعداد کارمندان تمام وقت این شرکت به 1300 نفر کاهش یافته است که از این تعداد تنها 550 مهندس باقی مانده است.

این درحالی است که از تیم اعتماد و ایمنی شرکت که توصیه‌های خطی مشی، طراحی و تغییرات محصول را با هدف حفظ امنیت کاربران توییتر انجام می‌دهد نیز تنها 20 کارمند تمام‌وقت باقی مانده است.

ماسک تمامی ادعاها را رد کرد

بررسی‌ها نشان می‌دهد که حدود 1400 نفر از پرسنل توییتر درحالی که کاری انجام نمی‌دهند، حقوق دریافت می‌کنند. بسیاری از این کارمندان با دریافت توییتی از ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت، مبنی بر افزایش ساعات کاری استعفا دادند.

این درحالی است که ایلان ماسک این اظهارات را قبول نداشته و ادعا می‌کند که توییتر هم‌اکنون بیش از 2300 کارمند تمام‌وقت و هزاران پیمانکار دارد.

توییتر تحت مدیریت ماسک از ابتدای روی کار آمدن او تاکنون بسیاری از کارکنان خود را از طریق اخراج‌های دسته‌جمعی، دستورهای عجیب‌وغریب و تغییر سیاست‌های این شرکت از دست داده است.

کاهش 80 درصدی تعداد کارکنان با روی کار آمدن ماسک

قبل از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک تعداد کارکنان این شرکت حدود 7500 نفر بود. با روی کار آمدن ایلان ماسک با اینکه شایعاتی مبنی بر اخراج‌های گسترده منتشر شده بود با این حال ماسک تعداد کارکنان را بسیار بیشتر از آنچه انتظار می‌رفت کاهش داد. طبق آمار غیر رسمی 80 درصد از کارکنان توییتر از ابتدای مدیریت ماسک تاکنون کاهش یافته است.

یکی از کارکنانی که اخیرا از توییتر استعفا داده معتقد است که تعدیل نیروی کار در توییتر حفظ قابلیت‌های سیستم را دشوار می‌کند.

این فرد که اصررا داشت نامش فاش نشود همچنین گفت که برای حفظ بخش‌های مختلف شرکت نیاز پلتفرم‌های برنامه‌نویسی مختلف است و به این منظور شرکت نیاز به متخصصان و مهندسان خبره دارد چراکه مهارت آنها به راحتی قابل انتقال نیست.

توییتر حواس ماسک را پرت می‌کند

تصاحب توییتر توسط ماسک با واکنش‌های شدید سهامداران تسلا روبه‌رو شد. به عقیده آنها خرید توییتر توسط ایلان ماسک نه تنها باعث ریزش سهام تسلا شد بلکه حواس او را نیز از رسیدگی به امور این شرکت پرت کرد.

این درحالی است که اوضاع شرکت خودروسازی ایلان ماسک هم چندان مطلوب نبوده و در ماه‌های اخیر با افت ارزش سهام مواجه شده است. این اتفاق باعث شد تا این شرکت به ارائه طرح‌های تشویقی و کاهش قیمت خودروهای پرطرفدار خود روی بیاورد.

به علاوه این تخفیف‌ها تسلا اعلام کرد که در سه ماهه پایانی 2022 حدود 430 هزار دستگاه خودرو تولید کرده و حدود 400 هزار دستگاه نیز به مشتریان تحویل داده است. این شرکت به سهامداران وعده رشد 50 درصدی سهام را داده بود که این وعده در سه ماهه چهارم عملی نشد.

درحال حاضر شرکت خودروسازی تسلا اولین کارخانه مونتاژ خودرو در فرمونت آمریکا، کالیفرنیا، آستین، تگزاس، شانگهای و یک کارخانه جدیدتر در آلمان را اداره می‌کند.

با اینکه تسلا باید ظرفیت تولید خود را در 2023 افزایش دهد، تحلیلگران معتقدند میزان تولید این شرکت در سال جدید نیز کماکان نزولی خواهد بود. آنها می‌گویند افزایش نرخ بهره و کاهش تقاضا از موانعی است که بر سر راه این شرکت خودروساز قرار دارد.

گزارش آماری تسلا از تولید و تحویل خودرو در سه ماهه چهارم 2022 نیز که اخیرا منتشر شد نشان داد، سهام این شرکت در این مدت با کاهش 12 درصدی سهام مواجه بوده است.

سهام تسلا در سال 2022 با نوسانات زیادی مواجه بود تا جاییکه ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت به کارمندان خود اعلام کرد که زیاده روی وضعیت سهام متمرکز نشوند. او کاهش سهام این شرکت را ناشی از افزایش نرخ بهره دانست اما منتقدان هزینه 44 میلیاردی او برای خرید شبکه اجتماعی توییتر را عامل اصلی این بحران می‌دانند.

آخرین و مهم‌ترین اخبار حوزه فناوری را اینجا در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.