کد مطلب: ۸۹۷۵۲۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رونق سوخت سبز در آمریکا قیمت مرغ را کاهش می‌دهد

 رونق سوخت سبز در آمریکا قیمت مرغ را کاهش می‌دهد

قیمت مرغ در آمریکا در سال‌های اخیر افزایشی بوده است اما حالا پیش‌بینی می‌شود بارونق صنعت نوظهور سوخت سبز، قیمت این محصول کاهش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بخش قابل توجهی از سویا که برای تولید سوخت سبز پایدار جت و دیزل مورد استفاده قرار می‌گیرد، به عنوان خوراک دام نیز کاربرد دارد. افزایش تقاضا برای این نوع سوخت‌ها، به تولید مازاد سویا و در نتیجه کاهش قیمت خوراک دام منجر می‌شود و به دنبال آن، قیمت مرغ نیز ارزان‌تر خواهد شد.

به نقل از بلومبرگ، گوردون دنی مهندس کشاورزی و مدیر تدارکات سابق شرکت Bunge Global SA می‌گوید: «قیمت‌ دستوری گوشت از بین می‌رود. در نتیجه، پروتئین به هر شکلی کمی ارزان‌تر می‌شود.»

البته، این اتفاق به طور ناگهانی رخ نمی‌دهد و ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول می‌کشد تا این کاهش قیمت به مصرف‌کنندگان نهایی برسد.

با این حال، هرگونه کاهش قیمت مرغ، برای خانوارهایی که با تورم دست و پنجه نرم می‌کنند، خبر خوشی خواهد بود. اگرچه شاخص قیمت مصرف‌کننده برای کالاهای اساسی که شامل انرژی و مواد غذایی می‌شود، سال ۲۰۲۳ را با ضعیف‌ترین سرعت در بیش از دو سال گذشته به پایان رساند، اما قیمت برخی اقلام اساسی غذایی ثابت بوده است.

تاثیر اقتصادی افزایش تقاضای سوخت سبز

افزایش تولید سویا، فرصت‌های صادراتی جدیدی را برای آمریکا ایجاد می‌کند. همچنین، این اتفاق به نفع محیط زیست خواهد بود، زیرا تقاضا برای سوخت‌های فسیلی را کاهش می‌دهد.

از سوی دیگر بر اساس آمارهای اس پی گلوبال تقاضای داخلی برای سوخت سبز در سال ۲۰۳۰ به چهار میلیارد گالن می‌رسد که این رقم در سال گذشته حدود ۲.۷ میلیارد بوده است.

بن بیننو، تحلیلگر شرکت استفنز می‌گوید: «آمریکا در سال ۲۰۲۶ در مقایسه با سال ۲۰۲۲ تقریبا ۳۰ درصد ظرفیت تولید کنجاله سویای بیشتری خواهد داشت. قراردادهای بعدی نشان می‌دهد که قیمت مواد غذایی حداقل تا سال ۲۰۲۷ روند نزولی به خود می‌گیرد»

رونق صنعت سوخت‌ سبز و تجدیدپذیر، به طور غیرمنتظره‌ای، به نفع مصرف‌کنندگان گوشت در آمریکا خواهد بود. انتظار می‌رود که قیمت مرغ در سال‌های آینده به طور قابل توجهی کاهش یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.