کد مطلب: ۵۸۱۷۹۲

دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

میلگرد ارزان شد / مردم منتظر کاهش قیمت مسکن باشند؟

میلگرد ارزان شد / مردم منتظر کاهش قیمت مسکن باشند؟

دولت وعده کاهش قیمت سیمان را داده و میلگرد هم کمی ارزان شده است. دبیر انجمن انبوه‌سازان می‌گوید اگر قیمت مصالح ساختمانی بیشتر نشود و ثبات قیمتی ادامه داشته باشد، مسکن در ادامه سال گران نمی‌شود. اما مردم منتظر کاهش قیمت مسکن نباشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دولت به مردم وعده داد از این پس هر سال یک میلیون خانه می‌سازد. برای پیشبرد این برنامه تولیدکنندگان سیمان ملزم شدند که سیمان را راهی بورس کالا کنند.

از طرفی بانک مسکن هم برای تحقق این وعده پیش قدم شده و قرار است برای توزیع مصالح ساختمانی ارزان کارت اعتباری صادر کند تا سیمان، آجر و آهن راحت‌تر و با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

سیمان در بورس کالا همچنان با قیمت ۲۵ هزار تومان عرضه می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد میلگرد در بازار ایران هم ارزان شده است. اما با کاهش قیمت مصالح ساختمانی مسکن ارزان می‌شود؟ دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران می‌گوید: قیمت تمام شده مسکن براساس قیمت مصالح ساختمانی تعیین می‌شود. از ابتدای سال تاکنون قیمت سیمان و میلگرد نوسان‌های زیادی داشت اما با کنترل قیمت‌های مصالح ساختمانی بهای مسکن ثابت باقی می‌ماند.

روند رشد مسکن متوقف می‌شود

رامین گوران اوریمی به تجارت‌نیوز گفت: در یک ماه اخیر میلگرد با سه هزار و ۴۰۰ تومان کاهش با قیمت ۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان به دست انبوه‌سازان می‌رسد. اکنون مهمترین برنامه دولت و همچنین انتظار فعالان بخش خصوصی ثبات قیمت‌ها است. بنابراین مسکن دیگر ارزان نمی‌شود و ممکن است با سیاست‌های در نظر گرفته شده روند رشد آن متوقف شود.

بررسی‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۵٫۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۸٫۴ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۹٫۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

خانه استیجاری بسازید

آژانس‌های مسکن هم می‌گویند با افزایش بی‌رویه قیمت مسکن خرید خانه برای جوانان به رویا تبدیل شده است. دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن با تائید این خبر بیان کرد: شرایط اقتصادی مردم بدتر از گذشته شده و قدرت خرید مردم به شدت کاهش پیدا کرده است. به خصوص قشر جوان توانایی خرید خانه را ندارد.

گوران اوریمی با اشاره به تاثیر قیمت دلار بر بازار مسکن اظهار کرد: قیمت دلار بر بازار مسکن اثرگذار است. اگر روند افزایش قیمت دلار و مصالح ساختمانی ادامه داشت،‌باید منتظر افزایش قیمت مسکن هم بودیم. اما خوشیختانه فعلا روند صعودی قیمت‌ها متوقف شده و اگر این ثبات قیمتی ادامه داشته باشد، مسکن در ادامه سال گران نمی‌شود. اما مردم منتظر کاهش قیمت مسکن نباشند.

دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران در توصیه‌ای به دولت گفت: چنانچه برنامه‌ای برای تولید خانه‌های استیجاری در نظر گرفته نشود، همچنان مصرف‌کنندگان خانه اولی از خرید خانه عقب می‌مانند و ممکن است روند قیمت خانه افزایش پیدا کند.

برای مطالعه بیشتر قیمت مسکن تا شهریور گران شد را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • احمد

    دولت انشا.الله با پشتکار میتواند قیمت آهن و میلگرد را به زیر 10هزار تومان برساند .انبوه سازان برای سود بیشتر خودشان حاضر به همکاری با دولت نیستند .مثل همین رامین گوران آوریمی وصدها از این قبیل

  • ناشناس

    راست میگید
    سیمان خرید امروز پاکتی ۵۰۰۰۰ تومان چی میگید آقا فیلم بازی نکنید و ما را هم فیلم نکنید برای سرمایه داره سیمان ارزان شد برای ما نه؟

  • ناشناس

    این جوکه یا دروغ شاخدار
    چرا از حرف مفت زدن لذت میبرید
    با این شیوه دارید اعتماد مردم را بشدت تخریب میکنید.

  • ناشناس

    شعار ندید مردباشید ارزان کنید قیمتها برگردونت به۲ماه پیش ارزانی پیش کشدون بارک ملا

  • احمد

    اگرسالی یک میلیون واحد ساخته بشه چه اتفاقی خواهدافتاد؟
    24 میلیون خانوار داریم
    26 میلیون واحد مسکونی داریم
    60درصدخانوار هامستاجر هستند
    بعداز 10 سال ازحدود 15میلیون مستاجران 5 میلیون مستاجر باقی خواهندبود
    بنابراین 12 میلیون واحد خالی خواهیم داشت وهمین امرموجب کاهش قیمت خانه وارزان شدن کرایه خانه خواهدشد
    درناامیدی بسی امید است
    پایان شب سیه سفید است

  • ناشناس

    سلام
    چرا اینقدر دروغ میگید میل گرد ۱۸۰۰ بود شد ۲۰۰۰۰ حالا ۲۰۰۰ ارزون شده ول با نوسان شدید
    سازنده ها دیگه نمی‌سازند
    میگن نمیسرفه مصالح گرونه
    با وعده وعید دروغ فقط بازار
    راکت میشه مثل الان باز گرونی
    مسکن در راهه

  • رضا

    چشم‌حتما سال ۹۸ تا الان آهن از ۸۰۰ تومان شده ۳ تومان
    هفته پیش سرامیک طبق تعرفه اتحادیه بین ۱۵ تا ۲۵درصد گران شد

  • ناشناس

    بله مسکن خیلی ارزان می شود.خداراشکر.رهن و اجاره ها هم ارزان می شود.

  • افسر

    فقط میشه???

  • ناشناس

    تورابه خدا میلگرد واجر را ارزان کنید به خدا ما ده نفریم داخل یه خونه زندگی میکنیم نمیتونیم خانه درس کنیم