کد مطلب: ۳۹۹۶۵۰

اقتصاد امروز به روایت تجارت‌نیوز:

دلار و طلا ریختند، بورس رکورد زد / ۵ پیش‌بینی از آینده کوتاه‌مدت بازارها / تحریم‌ها به کجا خواهد رسید؟

دلار و طلا ریختند، بورس رکورد زد / 5 پیش‌بینی از آینده کوتاه‌مدت بازارها / تحریم‌ها به کجا خواهد رسید؟

در اولین روز هفته جاری قیمت طلا و دلار ارزان شد و در همین روز شاخص بازار سهام رکوردی جدیدی را ثبت کرد و از مرز 300 هزار واحد عبور کرد. پیش‌بینی‌ها هم نشان می‌دهد که تکرار این کارنامه در روزهای دیگر هفته بعید نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۷ با 0.4 درصد کاهش، 11 هزار و 400 تومان اعلام شده است.

در همین حال سهراب دل‌انگیزان، اقتصاددان در پاسخ به اینکه « قیمت دلار چه می‌شود» گفته است: بعید است قیمت دلار کمتر از 11 هزار تومان شود، اگر هم بشود باثبات نخواهد بود. شرایط و چهارچوب اقتصاد کشور طوری نیست که اکنون قیمت دلار زیر 11 هزار تومان را بپذیرد زیرا عرضه دلار اضافه نیز در اقتصاد نداریم.

در همین روز قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد تا ساعت ۱۷ با هفت هزار و 300 کاهش به 403 هزار و 600 تومان رسید.

قیمت سکه امامی هم ساعت ۱۷ با 63 هزار تومان کاهش به سه میلیون و 999 هزار تومان رسید.

این روند آرامش در بازار طلا همچنان هم به نظر می‌رسد ادامه خواهد داشت. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص عملکرد احتمالی بازار طلا و سکه در هفته پیش‌رو گفت: آرامش نسبی که در هفته‌های گذشته در این بازار حاکم بوده در این هفته نیز ادامه‌دار است و حدود نرخ 411 هزار تومان نوسان خواهد کرد.

اما در این روز بورس چه وضعیتی داشت؟ امروز بورس تهران رکورد بزرگی را به ثبت رساند. بازار سهام توانست با رشد چشمگیری به سرعت از کانال 300 هزار واحدی عبور و یکی دیگر از سطح‌های مقاومتی شاخص را رد کند. شاخص کل با رشد 1.51 درصدی، بیش از 4500 واحد افزایش یافت و در کانال 304 هزار واحدی قرار گرفت. بهترین معاملات در گروه‌ خودرویی صورت گرفت.

final 10

بورس امروز هم یک روند صعودی داشت.

با وجود این، آیزاک سعیدیان، یک تحلیلگر اقتصادی درباره رکوردشکنی بورس می‌گوید: با توجه به تحليل تكنيكال شاخص كل بورس و با چشم‌انداز ارائه گزارش‌های ٩ماهه برخی از شركت‌ها، احتمال بسيار وجود دارد رشد بورس در بازه زمانی ٢٠ آذر تا پنج دی ماه متوقف و بورس وارد يک اصلاح بزرگ قيمت شود.

اما نظرسنجی این هفته تجارت‌نیوز از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‌دهد که اکثریت کارشناسان بازار را در هفته جاری سال ۱۳۹۸ صعودی دانسته و صنایع خودرو ، بانک و دارویی را به عنوان گروه‌های پیشرو در بازار این هفته معرفی کرده‌اند.

در مجموع نیز تجارت‌نیوز در گزارشی پیش‌بینی کرده: از سیگنال‌های سیاسی و اقتصادی بر‌می‌آید که بورس همچنان امید به رشد دارد و ارز در انتظار روزهای آرام است و طلاداران آینده امیدبخشی را پیش‌روی خود نمی‌بینند.

علاوه بر این، امروز مطبوعات به این مساله پرداخته‌اند که آینده تحریم‌های ایران چه خواهد شد؟ روزنامه‌های صبح ایران در گزارش‌های امروز خود از تغییر سیاست‌های آمریکا در مقابل ایران خبر داده‌اند و برکناری جان بولتون را مهر تاییدی بر این سیاست دانستند.

خرید ویلا و ساخت مال توسط خودروسازان، فرار کردن منوچهر قائدی شهردار اسبق شهر جدید صدرا که شهریور ماه سال گذشته به تحمل حبس و جزای نقدی محکوم شده بود، اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه رنو و پژو دیگر جایی در ایران ندارند و سخنان وزیر نفت مبنی بر اینکه آمریکا نمی‌تواند صادرات نفت ما را صفر کند ، از جمله اخبار مهم دیگر امروز بودند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس بهترین جا برای سرمایه گذاردن است

    • ناشناس

      پس از سلطان سکه مگر سکه وارز بحال عادی برگشت!؟؟!

  • ناشناس

    با ریزش هزار تومن دو هزارتومن دلار و سکه هیچ ارزانی نخواهد شد وتجربه نشون داده یسری انگار پولو میریزند تو بازار خرید میکنند وبازار و توقیمت پایین میخرن ودیگه نمیفروشن چون اکثریت بازار دست خودشونه تو دلار وسکه وکمبود عرضه و خالی شدن بازار وتزریق کم شدن از بانک مرکزی یدفعه قیمتها میره سر به فلک این دور و دیگر همه میدونن وبا این افراد مقابله کرد مثل سلطان سکه.دولت از ارزهاي دیجیتال باید استقبال کنه وهرکسی دراین مقوله سررشته ای داره وسرمایه ای بخواد تا به کمک دولت بیان تا با استفاده از این فضا ودر دوران تحریمهای شدید اینها هم بتونن تحریمهای ظالمانه غریبهارو دور بزنن که دنیا در این برهه فقط فکر خودشون منافع خودشون ومردمشون هستن دولت برای مقابله با این حربه میتونه ذخیره ارزیشو زیاد بازارو دست بگیرد وقیمتهاروبشکونه وارزش پولیمونو درجایکه پولمونو اروپا وامریکا نمیده خودمون فکری برای علاج وضعیت کرده باشیم

  • ناشناس

    اینقدر واسه بورس و شاخص دروغیش تبلیغ نکنید لطفا

    • ناشناس

      شاخص دروغی چیه دیگه شاخص اسمش با خودشه

  • ناشناس

    بورس میره بالا یهو با با کله چنان میاد زمین که یه سری ادم معمولی له ولورده میکنه

  • ناشناس

    چقدر این مردم و فریب میدین طلا ارزون شد خدا ازتو نگزره

    • ناشناس

      لیاقت این مردم همینه فردا موقع انتخابات ببینشون

  • ناشناس

    حداقل این طلا را یکم بیارین پایین ی جفت گوشواره بخریم مارا از همه چیز محروم کردید خدا لعنتتون کنه

  • شجاعی

    کیلوی میبرن بالا اون وقت گرمی میارن پایین با هیجان میگه ریزش کرد کجای این ریزشه