کد مطلب: ۸۱۵۵۹۴

همه چیز درباره مصرف بنزین در آمریکا/تمرکز دولت بایدن بر گسترش خودروی برقی

همه چیز درباره مصرف بنزین در آمریکا/تمرکز دولت بایدن بر گسترش خودروی برقی

مصرف بنزین در آمریکا یکی از چالش‌های این کشور است. با توجه به قوانین بالادستی که بر کاهش مصرف سوخت و آلایندگی ناشی از آن تاکید دارند، برنامه دولت بایدن در این زمینه چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، اگرچه تمایل بازار خودروی آمریکا به پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندهای بنزین‌سوز به عنوان یک ویژگی سبد مصرف بنزین این کشور شناخته می‌شود، احتمالاً تعجب کنید اگر بدانید که مصرف سوخت در این کشور براساس سیاست‌گذاری‌های کاهشی تعریف شده است. به عبارت دیگر با اینکه تنها یک درصد از خودروهای امروزی آمریکا برقی هستند، با اعمال سیاست‌هایی هماهنگ از سوی دولت، مصرف بنزین روند کاهش دائمی خود را آغاز کرده و همچنان ادامه دارد.

آن طور که grist گزارش داده، مصرف بنزین در آمریکا هنوز به سطح قبل از شروع قرنطینه بازنگشته است و این خبر خوبی‌ست؛ در سال 2018 قبل از همه‌گیری، آمریکایی‌ها به‌طور متوسط ​​392 میلیون گالن بنزین (یعنی بیش از یک گالن در هر روز برای هر نفر در کشور) مصرف می‌کردند. از آن زمان تا امروز چند عامل این میزان تقاضا را کاهش داده‌اند:

  • عبور از اوج مصرف سالانه
  • رونق دور کاری
  • قیمت بالای بنزین
  • تغییر در استانداردهای مصرف سوخت

نکته مهم اینجاست که دولت آمریکا در راستای کاهش تقاضا و برای حفظ سود، تولید پالایشگاه‌های نفتی خود را کاهش داده‌اند.

کاهش مصرف بنزین در آمریکا

بر اساس آمارهای ارائه شده توسط موسسه Rocky Mountain که یک موسسه تحقیقاتی و حمایت از انرژی پاک است، تقاضای آمریکایی‌ها برای بنزین در سال جاری ممکن است به حدود 366 میلیون گالن در روز برسد که 7 درصد نسبت به سال 2018 کاهش یافته است.

دو سیاست عمده دولت در زمینه کاهش تقاضای مصرف بنزین چه بوده است؟

  • تصویب قانون کاهش تورم: این قانون، سقف معافیت مالیاتی 7500 دلاری برای خودروهای برقی ارائه می‌کند و یکی از روش‌های افزایش تقاضای خودروهای برقی بوده و عملا در کاهش تقاضای مصرف سوخت نقش اساسی دارد.
  • تصویب قوانین جدید آلایندگی: بر اساس این قانون، دولت بایدن باید تا سال 2031، دو سوم وسایل نقلیه مسافربری جدید را برقی کند.

با توجه به وجود این قوانین، آمریکا توانسته تقاضای بنزین کشورش را تا سال 2030 بیش از 25 درصد کاهش دهد؛ افقی که اجرا شدن آن در کشوری چون ایران می‌تواند به حلِ همیشگی معضل سوخت بیانجامد.

ژانل لندن، مدیر اجرایی کلتورا، سازمانی که به دنبال پایان مصرف بنزین است، می‌گوید: «این روند هنوز به اندازه کافی سریع نیست که بتواند ما را به اهداف مهمی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای برسد.» دانشمندان می‌گویند که ما باید تا سال 2030 انتشار گازهای گلخانه‌ای از همه منابع را به نصف کاهش دهیم تا از بدترین تأثیرات تغییرات آب‌وهوایی جلوگیری کنیم. اکثر انتشار کربن مربوط به حمل‌ونقل کشور است تاجایی که از آن به عنوان بزرگترین منبع آلودگی آمریکا یاد می‌شود.

ژانل لندن می‌گوید: «سریع‌ترین راه برای کاهش مصرف بنزین، هدف‌گذاری مشوق‌های خودروهای برقی به سمت «مشترکین پرمصرف بنزین» است. 10 درصد جمعیتی که بیشترین رانندگی را در آمریکا دارند، تقریباً یک سوم سوخت کشور را مصرف می‌کنند.»

خودروی برقی ناجی آمریکا

ژانل لندن در ادامه بیان کرد: «تنها راه حل کوتاه مدت ما این است که هر چه سریعتر بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان بنزین را به سمت خودروهای برقی سوق دهیم. به عنوان مثال، کالیفرنیا در مسیر کاهش 10 درصدی مصرف بنزین تا سال 2030 قرار دارد. این خوب است اما با هدف کاهش مصرف بنزین تا پایان دهه به نصف میزان فعلی فاصله دارد. اگر مشترکین پر مصرف در کالیفرنیا قبل از هر کس دیگری وسایل نقلیه برقی بخرند، شاهد کاهش شدید 43 درصدی مصرف سوخت خواهیم بود و علاوه بر آن یکی از مهمترین ایالات آمریکا با هوای آلوده، تمیزتر خواهد شد.

نمودار مصرف بنزین

نمودار مصرف بنزین در آمریکا بر حسب افزایش تعداد خودروهای برقی

نمودار خطی بالا که مصرف بنزین پیش بینی شده را در طول هفت سال پیش رو در کالیفرنیا نشان می‌دهد یک راهنمای خوب برای ماست؛ اگر رانندگان پرمصرف ابتدا به خودروهای برقی روی بیاورند، پیش بینی می شود مصرف گاز تا سال 2030 به میزان 43 درصد کاهش یابد.

اشلی نونز، مدیر سیاست‌های آب‌وهوایی در موسسه زیست محیطی Breakthrough، می‌گوید: «این اعتبارات لزوما مردم را وادار نمی‌کند که خودروهای فسیلی سوز خود را کنار بگذارند. آن‌ها فقط یک وسیله نقلیه دیگر اضافه می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود که 44 درصد از خانوارهای دارای وسیله نقلیه برقی حداقل دو اتومبیل دیگر دارند که تقریباً همه آن‌ها با گاز یا بنزین کار می‌کنند. اول و مهم‌تر از همه، من فکر می‌کنم که مشوق خودروهای برقی نباید به افرادی داده شود که با خودروی بنزینی خود رانندگی نمی‌کنند.»

تخصیص یارانه برای خودروهای برقی

براساس مطالعات اخیر، ارائه یارانه‌های کلی برای خودروهای برقی یک راه اقتصادی موثر برای کاهش انتشار کربن نیست. چرا؟ چون در برخی از ایالت‌ها، علاقه‌ای جدید برای تغییر استفاده از خودروهای برقی وجود دارد. برای مثال، لایحه‌ای در ورمونت به دپارتمان برق برلینگتون اجازه می‌دهد تا از بودجه برای کمک به مشترکین پرمصرف بنزین جهت خرید وسایل نقلیه برقی استفاده کند. این قانون این ماه از طریق مجلس ایالتی تصویب شد و اگر اولین قانون در کشور خواهد بود که مشوق‌های خودروهای برقی را به طور خاص به «مشترکین پر مصرف» ارائه می‌دهد، اصطلاحی که دو سال پیش توسط کلتورا ابداع شد.

Coltura (کلتورا) معتقد است که تبدیل بزرگترین مصرف‌کنندگان بنزین به صاحبان خودروهای برقی به معنای پول کمتر برای پمپ بنزین‌ها و پول بیشتر برای تامین‌کنندگان برق است. ژانل لندن می‌گوید: «شرکت‌های خدمات شهری علاقه زیادی به سوق دادن این مشترکین پرمصرف به خودروهای برقی دارند.» اما ممکن است، آن‌ها از برق زیادی استفاده کنند، به گفته کلتورا، شخصی که سالانه 1000 گالن بنزین مصرف می‌کند، اگر به یک خودروی برقی انتقال پیدا کند، هر سال حدود 9000 کیلووات برق اضافی مصرف می‌کند. با استفاده از میانگین هزینه بنزین و برق در فوریه 2023، به این معنی است که آن‌ها به جای 3390 دلار برای بنزین، حدود 1150 دلار برای برق هزینه می‌کنند و تقریباً 2000 دلار در سال صرفه‌جویی می‌کنند.

راهکار آمریکا برای مشترکین پرمصرف بنزین

تلاش دیگری در کالیفرنیا در حال انجام است که به مشترکین پرمصرف این امکان را می‌دهد که علاوه بر اعتبار مالیاتی، بودجه بیشتری دریافت کنند. لایحه 1267 مجمع به هیئت منابع هوایی کالیفرنیا دستور می‌داد تا برنامه‌ای را ایجاد کند که کاهش بنزین و در نتیجه تأثیر آب‌وهوا را به ازای هر دلاری که برای تشویق مشترکین پرمصرف صرف می‌شود، به حداکثر برساند. این لایحه پس از تصویب به اتفاق آرا در دو جلسه استماع کمیته در بهار امسال با حمایت هر دو حزب، هفته گذشته به پایان رسید. این ایالت در حال حاضر مجموعه‌ای از برنامه‌ها را دارد که به ساکنان کم درآمد کمک می‌کند تا خودروهای برقی بخرند. از جمله برنامه‌ای که کمک‌های مالی تا سقف 9500 دلار برای جایگزینی یک دستگاه بنزینی با یک وسیله نقلیه تمیزتر ارائه می‌دهد. اگرچه دارند از کمبود بودجه رنج می‌برد.

مشترکین پرمصرفی که درآمد کمتری از متوسط ​​ایالت دارند، 10 درصد از درآمد خود را صرف بنزین زدن در خودروی خود می‌کنند.

ژانل لندن گفت: «مردم می‌گویند که شما نمی‌توانید یک خودروی برقی بخرید.اگر شما یک مشترک پرمصرف هستید، نمی‌توانید به پرداخت هزینه بنزین ادامه دهید.»

خودروی برقی جایگزین خودروی بنزینی

قیمت متوسط ​​یک خودروی برقی حدود 59000 دلار است که بالاتر از میانگین قیمت 48000 دلار برای همه خودروها است.

ژانل لندن می‌گوید: «هزینه متوسط ​​خودروهای برقی منطقی نیست زیرا گزینه‌های ارزان‌تری در بازار وجود دارد.» سوال اینجاست که آیا خودروی برقی با قیمتی وجود دارد که بتوانیم آن را بخریم؟ در حالی که ارزان‌ترین مدل خودروی برقی، Chevy Bolt، نیسان لیف جدید با قیمتی کمتر از 30000 دلار شروع می‌شود و اعتبار مالیاتی می‌تواند قیمت را بیشتر کاهش دهد.

کِلِیتون اِستِنجر، مدیر عامل موسسه Rocky Mountain، می‌گوید: «یک مورد اقتصادی قانع‌کننده برای هدف قرار دادن مشترکین پرمصرف با مشوق‌های خودروی برقی وجود دارد، اگرچه صرفه‌جویی ممکن است به تنهایی برای تغییر دادن مردم کافی نباشد. زیرساخت‌ها باید در روستاها ساخته شوند. مکان‌هایی که باعث می‌شود مردم در رانندگی با خودروی برقی احساس راحتی کنند و به آن‌ها اطمینان می‌دهند که در صورت نیاز جایی برای شارژ کردن وجود دارد.

سپس جنبه دیگری از پایان دادن به دوران بنزین وجود دارد. پیاده کردن آمریکایی ها از ماشین هایشان و سوار شدن به اتوبوس ها و قطارها و رفتن به خطوط دوچرخه سواری و پیاده روها. اِستِنجر گفت: «ما همچنین باید میزان رانندگی انجام شده را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم. خودروهای برقی به تنهایی ما را به همه جا نمی‌رساند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.