کد مطلب: ۵۰۱۵۱۹

نظرهای مخاطبان تجارت‌نیوز در مورد شبکه ملی اطلاعات

آیا افکار عمومی به حرف‌های مسئولان حوزه آی‌تی اعتماد دارد؟

آیا افکار عمومی به حرف‌های مسئولان حوزه آی‌تی اعتماد دارد؟

در حالی که مسئولان دولتی در حوزه فناوری اطلاعات از مزیت‌های شبکه ملی اطلاعات می‌گویند و تاکید می‌کنند، پیاده‌سازی این طرح به معنای قطع اینترنت بین‌المللی نیست، به نظر می‌‌رسد گروهی از مردم به حرف آنها اعتماد ندارند.

تجارت‌نیوز ، اخیرا در گزارش‌هایی به این موضوع پرداخته است که آیا آمریکا اینترنت ایران را قطع می‌کند و آیا تولید محصولات ایرانی آی تی به صرفه است یا خیر.

این گزارش‌ها، به بررسی طرح شبکه ملی اطلاعات و اهداف آن اختصاص داشتند و به این موضوع می‌پرداختند که مسئولان ایرانی تاکید می‌کنند پیاده‌‌سازی این شبکه به معنای قطعی اینترنت بین‌المللی نیست؛ بلکه هدف آمادگی در برابر قطعی احتمالی اینترنت ایران از سوی کشورهایی مانند آمریکاست.

همچنین یکی از هدف‌گذاری‌‌ مندرج در طرح کلان شبکه ملی اطلاعات در این گزارش‌ها مورد بررسی قرار گرفته بود؛ اختصاص 20 درصد از بازار موبایل و تبلت به محصولات ایرانی تا سال 2014.

هر چند تعدادی از مخاطبان تجارت‌نیوز با مواضع مسئولان دولتی موافق بودند اما بیشتر نظرهای ثبت‌شده در مورد تبلت ایرانی ، موبایل تولید ایران و این پرسش که آیا اینترنت ایران قطع می شود ، نشان می‌دهند که نویسندگان آنها به حرف‌ها و برنامه‌ریزی‌های مسئولان ایرانی در حوزه فناوری اطلاعات اعتماد ندارند.

نظرهای گروه دیگری از مخاطبان ایرانی را در مورد این گزارش‌ها در ادامه بخوانید.

شبکه ملی پیش‌کش؛ از شرایط اینترنت راضی نیستیم

- «یه سامانه شاد رو نمی تونن پهنای باندشو مدیریت کنن و هنگ نکنه، یه شبکه اجتماعی بومی ندارن، یه سرور ابری عادی و معمولی نمی تونن بزنن، اون وقت می خوان اینترنت رو ملی کنن.»

- «اینترنت ملی هیچ مزیتی نداره فقط مردم ایران چشم وگوش بسته می مانند.شما الان چند تا طرح اجرا کردین مثل شبنم نمی تونی ادارش کنید؟ سنگ بزرگ نشانه نزدن است.»

- «والا دوماهه سرعت اینترنت مخابرات ما فاجعه است. نمی دونم به کجا باید بگیم. می گن سیستم کلی ایش ویروسی شده. این همه پول می دیم برای اینترنت بعد هم باید بخاطر سرعتش مدام اینترنت خط گوشیمون رو وصل کنیم. اینترنت مخابرات هیچ چیزی را باز نمی کنه بارها زنگ زدم وجواب سر بالا می دن.»

- «آمریکا اینترنت ایران رو قطع می کنه!؟ خیر . موضوعی مسخره: این همه هزینه کرده اید تا مردم با دنیا ارتباط نداشته باشند!!! غافل از اینکه در آینده ای نزدیک اینترنت ماهواره ای کل دنیا رو پوشش می ده. البته کشوری که به مغز نیاز ندارد و مغزها باید بروند نیازی به اینترنت و دانش هم ندارد. منتهی همه چیز در اختیار ما نیست و دانش و تکنولوژی است که مانع از اعمال خواسته های ما می شود. شما کابل اینترنت را قطع می کنید طرف مقابل راه غلبه بر این کار رو با دانش انجام می ده و شما جا می مونید.»

- «ما از سرعت بسته شده ناراضی هستیم. از پولی که می دیم و اینترنت سرعت پایین تحویل می دید. اینترنت ملی مزیت های خاص خودش رو داره که منکرش نیستم و نیازه برای هک نشدن دستگاه های دولتی امنیتی .ولی اگر اینترنت اسپیس ایکس برقرار بشه بخاطر فقط سرعتش من ازش استفاده می کنم. چون چند ساله که از سرعت کند و محدود شده اینترنت مخصوصا همراه اول ناراضی و کلافه ام.»

«اینترنت ملی هیچ مزیتی نداره فقط مردم ایران چشم وگوش بسته می مانند، شما الان چند تا طرح اجرا کردین مثل شبنم نمی تونی ادارش کنید؟ سنگ بزرگ نشانه نزدن است.»

زیر ساخت و تکنولوژی تولید موبایل را نداریم

- «تکنولوژی و زیرساخت که نداره ایران. مثل صفحه ال سی دی چیپ های حافظه و پردازشگر. دوربین و ده ها تکنولوژی دیگر. فقط می‌مونه مونتاژ که آن هم به صرفه نیست.»

- «اصلا آخه تولید نمی کنن. تا الان یک دستگاه حتی ساخته نشده! اشتباه نکنید من می گم تولید، نه مونتاژ و الکی برند داخلی. اول تولید داخلی واقعی بکنید اون هم تبلت نه موبایل چون موبایل نمی رسین با هزینه کم به گرد اونا، اما تبلت بهتره.»

- «فعلا کارت ملی رو تولید کنید تا تبلت ملی.»

- «صاحب این شرکت‌ها که قراره موبایل ایرانی بسازن دقیقا چه کسایی هستن و با چه کسایی در ارتباطند؟»

- «به نظر من که در حال حاضر وضع ایران خرابه. همین گوشی های GLX برای هفت پشتمون بسه! نترسید برید هواوی و سامسونگ بخرید. آمریکا هم هیچ غلطی نمی تواند بکند. هواوی تحریم شده اما به مدد الهی باز هم به کار خودش ادامه میده و من همچنان هواوی می خرم!»

- «به اندازه کافی توی خودرو، لوازم خانگی و و و پیشرفت کردیم اجازه بدید این تپه دست نخورده باقی بمونه حداقل این یکی خوشی رو از مردم نگیرید، این یکی رو خواهشا انحصاری نکنید.»

- «اخه تولید یه چیزه و مونتاژ چیز دیگه. اینکه قطعاتو از چین بیاری مونتاژ کنی که نشد تولید.»

«به اندازه کافی توی خودرو، لوازم خانگی و و و پیشرفت کردیم اجازه بدید این تپه دست نخورده باقی بمونه حداقل این یکی خوشی رو از مردم نگیرید، این یکی رو خواهشا انحصاری نکنید»

- «من یه گوشی glx یکساله از سایت شرکت خریدم. از همون اول به جای هندز فری، هدست گذاشته بودند و شارژرش هم کار نمی کرد و دوربین اون هم مشکل داشت … در کل glx معجونی از قطعات چینی است و سرهم بندی است.»

- «منظورتون از تولید مونتاژه دیگه؟ چون اگه ایران بخواد خودش تولید کنه حداقل 10 سال باید هم کار کن هم پول خرج کنن تا بتونن یه محصول با کیفیت مثل هوآوی بسازن.»

- «بنظرم مهمترین نیاز کشورها برای پیشرفت درصنایع و ارزآورترین صنایع و قرن آینده صنایع های تک و هوش مصنوعی هستش و ایران بایستی با سرمایه گذاری صحیح و شراکت با برندهای معروف بتونه سهمی از فروش این بازار رو بدست بیاره.»

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینترنت بین الملل سه برابر برای وزارت خونه سود داره چرا باید ازش بگذره؟ عجیبه هر موقع بحث شبکه ملی پیش میاد یهو میگن آمریکا میخواد اینترنت ایران رو قطع کنه. نترسین کسی نوندونی وزارتخانه رو قطع نمی کنه

  • زیر ساخت

    بالاخره از یک جایی باید استارت بخوره مگر ما از چینی ها کمتریم اولش با مونتاژ وکپی کاری شروع کردن ،می بينيد که چه پیشرفتی در حوزه IT کردند،بهترین کار اینه که ما هم نمایندگی یکی از این برند های معروف موبایل، تبلت ولپ تاپ را با کمک تکنسین های خودشون را بیندازیم تا راه پیشرفت هموار بشه.