کد مطلب: ۳۵۸۲۷۵

یک کارشناس بازار مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز:

مسکن در سال جدید گران نمی‌شود

مسکن در سال جدید گران نمی‌شود

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: سال 98 قیمت مسکن افزایش نخواهد یافت. چرا که در این بازه زمانی تقاضایی برای خرید مسکن وجود ندارد.

یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش قیمت مسکن در بهار سال 98 چه خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: در سال 98 دلیلی برای افزایش قیمت مسکن نمی‌بینیم؛ چرا که قیمت مسکن در سال 97 به اندازه کافی جهش داشته و بنابراین افزایش قیمت برای سال آتی پیش‌بینی نمی‌شود.

عطا آيت‌الهی به میزان تقاضا در بازار مسکن اشاره کرد و افزود: متاسفانه مسکن در رکود کامل به سر می‌برد و جا برای افزایش قیمت ندارد. تقاضا برای خرید مسکن نیز به‌طور چشمگیری فروکش کرده است. بنابراین با کاهش میزان تقاضا نمی‌توان انتظاری از افزایش دوباره قیمت‌ها داشت.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه قیمت مسکن از افزایش میزان تورم در سال آتی تبعیت نخواهد کرد؟ اظهار کرد: افزایش قیمت طلا، ارز و دستمزد بر قیمت نهایی مسکن اثرگذار است اما بازار مسکن دیگر کشش گرانی قیمت‌ را ندارد. معتقدیم افزایش قیمت در بازار مسکن روالی دارد و گرانی قیمت طلا و ارز نیز نمی‌تواند به‌طور آنی بر قیمت مسکن و صنعت ساختمان اثرگذار باشد.

آیت‌الهی به میزان تسهیلات دولتی در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: تا زمانی که تسهیلات دولتی در اختیار متقاضیان قرار نگیرد وضعیت مسکن به همین روال در رکود باقی خواهد ماند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    […]جلوی این بلوا و بلشوهها ی مسکن را بگیرید دوسال پیش مرده 10 طبقه در فروس غرب کوچه ورزی ساخته کلش برایش درامده بود 2 میلیادر …..خوشحال بود که متری 2200 تومان فروخته هزینه 16 واحد با فروش دوطبقه در امده ….اکنون چرا بایدمتری 20 میلیون هر واحد انرا بفروشد ….. با دلار گران ….بابا بس کنید این گند بازیهایتان را مردم را بیچاره کردید ….. چرا نظارت نیست .[…]