کد مطلب: ۳۹۱۷۸۷

یک کارشناس بازار مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز:

حباب قیمت مسکن در حال ترکیدن است / کمبود نقدینگی، مردم را به فروش خانه‌های اضافی وادار کرد

حباب قیمت مسکن در حال ترکیدن است / کمبود نقدینگی، مردم را به فروش خانه‌های اضافی وادار کرد

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: حباب قیمت مسکن در حال ترکیدن است و تا پایان امسال تثبیت قیمت خانه قوت خواهد گرفت. به دلیل کمبود نقدینگی مردم در حال فروش خانه‌های اضافی‌شان هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تعداد معاملات مسکن تهران در تیر ماه امسال نسبت به خرداد ماه افت 20 درصدی داشته است. همزمان با کند شدن روند افت تعداد معاملات، افزایش قیمت هر متر مربع زیربنای مسکونی نیز کند شده و از رشد ماهانه حدود پنج درصدی در خرداد ماه امسال به رشد 0.4 درصدی در تیر ماه امسال رسیده است.

یک کارشناس بازار مسکن درباره پرسشی مبنی بر اینکه گزارش بانک مرکزی از کاهش قیمت مسکن در 12 منطقه تهران حکایت دارد، ارزان شدن قیمت مسکن چقدر امکان‌پذیر است؟ به تجارت‌نیوز گفت: مطالعات میدانی نشان از عقب‌نشینی قیمت مسکن تهران دارد. رکود در بازار مسکن و کاهش سطح معاملات در شهر تهران باعث شده که حباب کاذب قیمت خانه در شهر تهران تا حدودی تخلیه شود.

منصور غیبی افزود: اکثر سرمایه‌های سرگردان مردم در بازارهای ارز، طلا، سکه، خودرو و مسکن اندوخته شده است. حالا با قفل شدن سطح معاملات و کاهش تقاضا قیمت کاذب خانه در حال فروکش است. البته با توجه به رشد میزان تورم معتقدیم که قیمت خانه ارزان نمی‌شود بلکه انتظار تورمی مردم در حال کاهش است.

او اظهار کرد: در این بازه زمانی یکی از نیازهای مردم نقدینگی لازم است. متاسفانه در یک سال اخیر به دلیل جهش قیمت ارز تمام نقدینگی مردم به سمت بازارهای ثانویه هدایت شد. حالا اما برای افزایش سرمایه در گردش مردم در نظر دارند تا در این بازه زمانی کالاهای سرمایه‌ای خود را همچون خانه، طلا و خودرو به نقدینگی تبدیل کنند. از این رو برای فروش سریع‌تر قیمت این کالاها را تا حد ممکن به قیمت واقعی نزدیک کرده‌اند.

غیبی همچنین در بخش دیگر سخانش گفت: تا پایان امسال تثبیت قیمت مسکن قوت خواهد گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مراد.

    بعضی ها خیلی ساده ان سونامی مسکن در راه است همین مافیای دولت و‌مسکن که برج هارو‌دستشون مونده بود و قیمت رو تازه بااون همه رانت و کارهای غیرقانونی اختلاس بین المال نتونسته بودن تکمیل کنن در دوران‌رکود مسکن، به علت عدم توان مالی مردم به زمین گرم خواهند خورد. جامعه ای که هشتاد نود درصدش مصرفیست( مصرف گرایی) و کسبد امد از راه تولیدش ده بیست درصد است انهم با مشکلات حاد. وقتی مشتری نداشته باشی زمین خواهی خورد کارت تمام است. دو دو تا میشه چهارتا ، پنج تا نمیشه?. مراد

  • ناشناس

    مردم نخرند قیمتها پایین میاد شک نکنید