کد مطلب: ۴۰۱۴۱۸

تجارت‌نیوز از وضعیت اقتصاد امروز گزارش می‌دهد:

کاهش قیمت دلار و طلا در روز رشد شارپی بورس / چاپ پول و نگرانی‌های جدید تورم / جزییات عرضه اولیه جدید منتشر شد

کاهش قیمت دلار و طلا در روز رشد شارپی بورس / چاپ پول و نگرانی‌های جدید تورم / جزییات عرضه اولیه جدید منتشر شد

در روزی که قیمت دلار و طلا کمی ارزان شدند، شاخص بازار سهام رشد قابل توجهی داشت. در همین حال با انتشار خبری از چاپ پول جدید توسط بانک مرکزی برخی کارشناسان نگران وقوع تورم جدیدی هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۶ با 0.5 درصد کاهش ، 11 هزار و 342 تومان اعلام شده است.

قیمت طلا گرمی 18 عیار هم در بازار آزاد امروز دوشنبه اول مهر تا ساعت ۱۶ با دو هزار و 300 تومان کاهش به 406 هزار و 600 تومان رسید.

قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز دوشنبه او مهر تا ساعت ۱۶ با 40 هزار تومان کاهش به چهار میلیون و 12 هزار تومان رسید.

در بازارهای جهانی هم در اولین روز از معاملات هفتگی طلا با 0.3 درصد افت به هزار و 512 دلار و 91 سنت رسید و شاخص دلار در سطح 98.50 واحد قرار گرفت.

در همین حال امروز بازار سهام چه وضعیتی داشت؟

بورس در اولین روز پاییز شگفتی‌ساز شد و با شکستن رکورد، انتظارات را جابه‌جا کرد.در اولین روز از مهر ماه شاخص کل بورس اوراق بهادار بیش از 9 هزار واحد افزایش یافت و با رشدی 3.1 درصدی به کانال 311 هزار واحدی رسید.

یک مهر

بورس امروز روند مثبت قابل توجهی داشت.

در همین حال امروز رئیس جمهور دو سخنرانی داشت. حسن روحانی رئیس جمهور امروز دوشنبه پیش از عزیمت به نیویورک برای شرکت در هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به مسایل پیچیده و سختی که امروز منطقه خلیج فارس با آن مواجه است، امسال سفر به نیویورک برای حضور در نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس جمهور گفت: آمریکایی‌ها اعتراف می‌کنند که چیزی برای تحریم نمانده و هر اقدامی بوده انجام داده اند و اخیراً تحریم‌هایی که قبلاً اعمال شده را مجدداً آغاز کرده‌اند و این به معنای استیصال کامل آمریکایی‌ها است.

رئیس جمهور همچنین روز دوشنبه و پس از نواختن زنگ مدرسه دخترانه شاهد حضرت خدیجه (س) با بیان اینکه بودجه وزارتخانه آموزش و پرورش سه برابر افزایش یافته، گفت: حقوق معلمان از ابتدای سال 92 تا امسال 4 برابر شده و به طور متوسط از یک میلیون و 300 هزار تومان به 4 میلیون و 100 هزار تومان رسیده است.

امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت هم گفت: دو استاندار در جلسه‌های فعالان اقتصادی گفته‌اند که در یک سال گذشته هیچ واحدی به خاطر تحریم‌ها تعطیل نشده است، اینها که حرف‌هایشان را باهم هماهنگ نکرده‌اند؛ اما تحریم‌ها تبادل بانکی را برای تولیدکنندگان کند کرده‌اند و برای تجارت موفق ریسک ایجاد کرده‌اند.

اعمال تغییر در تاکسی‌های اینترنتی ، وقوع مشکلات سخت در سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها ، اعلام برگزاری مزایده بانک گردشگری و اعلام سازوکار ثبت اموال مسئولان هم از دیگر اخبار امروز بودند.

همچنین امروز خبری منتشر شد که دلار ۴۲۰۰ تومانی از کانالی جدید اقتصاد را تهدید می‌کند. طبق این گزارش سیاست‌گذار متعهد به تخصیص ۱۴ میلیارد دلار به واردکنندگان کالاهای اساسی شده اما کاهش صادرات نفتی، درآمدهای ارزی دولت را به زیر ۱۰ میلیارد دلار رسانده است. دولت۴ میلیارد دلار کسری را از چه کانالی تامین می‌کند؟ گمانه زنی‌ها نشان می‌دهد بانک مرکزی دلار را به نرخ نیما خریده و با قیمت ۴۲۰۰ به واردکنندگان می‌دهد. یعنی هر دلار ترجیحی حدود ۶۵۰۰ تومان هزینه دارد. این هزینه که رقم کل آن حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان است، از کانال پایه پولی تامین شده و منجر به تحریک تورم آتی می‌شود.

علاوه بر این، امروز اعلام شد که بازار سرمایه در هفته جاری، شاهد عرضه اولیه دیگری است. در اولین چهارشنبه مهر ماه عرضه اولیه سهام شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم (سهامی عام) با نماد «بجهرم» انجام می‌شود.

با توجه به اطلاعات منتشر شده، حداکثر سهام قابل خرید برای هر کد معاملاتی ۲۴۰۰ سهم و دامنه قیمت مشخص شده از ۱٫۹۰۰ تا ۱٫۹۹۰ ریال است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.